۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰
مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد:

آغاز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در فاز ۱۲ مجتمع گاز پارس جنوبی از ۲۰ فروردین ماه آغاز شد.
کد خبر: ۹۲۶۳۷

آغاز عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر سید محمد مهدی هاشمی، از آغاز عملیات تعمیرات فاز ۱۲ پارس جنوبی خبر داد و اظهار داشت: عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم از ۲۰ فروردین ماه آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت سال جاری به مدت ۴۲ روز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی عملیات تعمیرات اساسی با اجرای اقدام‌های نوآورانه مسیر تولید پایدار را ادامه می‌دهیم، افزود: بهبود بازه زمانی انجام تعمیرات اساسی و در نتیجه افزایش تولید و بهره‌وری و کاهش مشعل‌سوزی با رعایت مسائل ایمنی و محیط زیستی نیز در دستور کار این شرکت است.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به مهمترین اهداف در عملیات تعمیرات اساسی گفت: هدف از تعمیرات اساسی سال جاری، جبران تولید کاهش یافته در ردیف اول گازی و بالابردن قابلیت اطمینان تولید پایدار در فصول سرد با انجام نیازمندی‌های بازرسی فنی جهت تکمیل اطلاعات مورد نیاز از دستگاه‌ها، رفع نواقص بهره برداری و همچنین انجام تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات برق و ابزاردقیق که منتج به سال است.

هاشمی گفت: در بازه تعمیرات اساسی ۱۶۰۵ آیتم برنامه ریزی شده که شامل ۵۲۷ مورد شیرآلات، ۱۱۷ مورد مبدل، ۹۳ مورد درام و فیلتر، ۱۵ مورد برج، ۵ مورد تانک و بازرسی هر شش مشعل از عمده کار‌های شاخص است.

وی تاکید کرد: تمرکز تعمیرات اساسی در پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی بر روی هرشش ردیف گازی و سه واحد تثبیت میعانات گازی می‌باشد و موارد مشترک ردیف‌های گوگرد سازی در بازه تعمیرات اساسی انجام خواهد شد و موارد مختص هر ردیف گوگردسازی خارج از بازه ۴۲ روزه برنامه ریزی شده است.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به توان و دانش بومی کارکنان این پالایشگاه تصریح کرد: در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال زایی با توان و دانش بومی و با انجام اقدامات نوآورانه کارکنان و با توجه به محدودیت زمانی تعمیرات اساسی و اهمیت انجام به موقع فعالیت‌های مرتبط، ۸۰ درصد از نیرو‌ها از افراد مجرب و متخصص که سابقه تعمیرات اساسی را در کارنامه دارند و ۲۰ درصد نیز از نیرو‌های جویای کار مصاحبه فنی اخذ و به کارگیری شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار