۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
امام جمعه بندرعباس:

دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان هرمزگان احداث شود

دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان هرمزگان احداث شود
امام جمعه بندرعباس خواستار احداث دانشگاه علوم و فنون دریایی در استان و برنامه‌ریزی برای شناسایی ظرفیت جزایر در جام جهانی قطر شد.
کد خبر: ۹۲۶۰۴

به گزارش مانا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده شامگاه جمعه نوزدهم فرودین میزبان علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان  و دریانوردی کشور بود.

وی در این دیدار ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، هرمزگان را یک استان گردشگری با گردشگری چند میلیونی در ایام نوروز دانست و اظهار داشت: ما در نوروز ۱۴۰۱ شاهد چالش‌هایی در حوزه تردد‌های مسافری دریایی بودیم و ضعف‌هایی قابل مشاهده بود که از این امر نشات می‌گیرد که بنادر استان هرمزگان ظرفیت ارائه خدمات در شرایط عادی به مسافران را دارد، اما زمانی حجم مسافران بالا می‌رود مشکلات رو به فزونی می‌گذارد.  

وی افزود: استان هرمزگان بدون احتساب جزایر چهارده‌گانه حدود یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل دارد که عدم استفاده صحیح از این حجم از سواحل خطا است، اما این امر را هم باید مورد تاکید قرار دهیم که توازن در استفاده از سواحل هم باید رعایت شود، این نشود یک منطقه ساحلی در استقرار سواحل دیده شود و برای منطقه دیگر هیچ اتفاقی نیفتاد از این رو اسکله‌ها باید متناسب با شرایط جدید کشور و چشم‌انداز استان تعریف و احداث شود.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان بیان‌کرد: توسعه بنادر در شرق استان هرمزگان یکی از ضرورت‌های استان است و خوشبختانه چشم‌انداز خوبی هم در این حوزه قابل مشاهده است چرا که با اجرای کامل طرح توسعه سواحل مکران، ایران اسلامی بیش از پیش به آب‌های آزاد دسترسی پیدا خواهد کرد و این امر ظرفیت‌های جدید و بسیار خوبی را برای شرق استان هرمزگان ایجاد می‌کند از این رو از همین الان باید برنامه‌ریزی‌های متناسب برای بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌هایی که خلق می‌شود انجام شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: استان هرمزگان یک استانی است که بسیاری از فعالیت‌هایش مرتبط با حوزه دریا است، اما این استان تاکنون از داشتن دانشگاه علوم و فنون دریایی محروم بوده هر چند مکررا در این حوزه تاکید و مطالبه داشته‌ایم از این رو لازم است این دانشگاه در استان هرمزگان نیز راه‌اندازی شود.

عبادی‌زاده تصریح‌کرد: جامعه آینده هرمزگان برای تحقق برنامه‌هایش به نیروی انسانی متعهد و متخصص نیاز دارد و این نیرو‌ها در حوزه دریا باید در دانشگاه علوم و فنون دریایی  تربیت شوند از این رو  باید رشته‌های مرتبط با ظرفیت استان مانند حقوق تجارت، حقوق حمل و نقل، دریانوردی، تخصص‌های مرتبط با بنادر و ... را در استان هرمزگان ایجاد کرد.

وی راه دیگر توسعه بنادر استان را استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: از ظرفیت بخش خصوصی نیز نباید غفلت شود ضمن اینکه یکی از تلاش‌هایی که همواره داشته‌ام این بوده است که دانشگاهیان را به حوزه صنایع متصل کنم تا صنایع مستقر در استان به جای سفارش دادن حل مشکلاتشان به خارج از استان با توان علمی مراکز علمی و دانشگاهی استان مشکلات خود را برطرف کنند و در این راستا گام اول شناساندن چالش‌های صنعت به دانشگاه و معرفی ظرفیت دانشگاهیان به صنایع است.

نماینده، ولی فقیه در استان هرمزگان در پایان با اشاره به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در کشور همسایه قطر خاطرنشان کرد: برگزاری جام جهانی فرصت خوبی است تا  ظرفیت‌های جزایر استان هرمزگان به ویژه قشم و کیش به گردشگران و میهمانان جام جهانی قطر که از سراسر جهان در این رویداد بین‌المللی شرکت می‌کنند شناسانده شود لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را کرد.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار