۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مدیرکل گمرک بوشهر:

بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از استان بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرک بوشهر از صادرات بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از گمرکات استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۸۰

بیش از ۱۰ میلیارد دلار کالای غیرنفتی از استان بوشهر صادر شد
بهروز قره‌بیگی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر به صادرات محموله‌ها از گمرکات استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته از طریق گمرکات استان میزان ۱۰ میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلار کالا به کشور‌های مختلف صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن از نظر ارزشی ۶۷ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه بعد از استان هرمزگان مقام دوم صادرات کشور در اختیار گمرکات استان بوشهر است تصریح کرد: در سال گذشته با احتساب میعانات گازی ۲۵ میلیون و ۷۸۰ هزار تن کالا از گمرکات استان صادر شد که از نظر وزنی شش درصد نسبت به سال ما قبل آن افزایش دارد.

مدیرکل گمرک بوشهر به صادرات کالا بدون احتساب میعانات گازی از گمرکات استان پرداخت و خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۵ میلیون و ۵۰۶ هزار تُن کالا به ارزش ۹.۹ میلیارد دلار بدون احتساب میعانات گازی از استان بوشهر صادر شد که از نظر ارزشی ۷۳ درصد و وزنی شش درصد افزایش دارد.

قره‌بیگی محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، مواد معدنی، آبزیان محصولات سبزی و صیفی‌جات را از عمده محموله‌های صادراتی دانست و خاطر نشان کرد: چین، امارات، هند، پاکستان، ترکیه، آفریقای جنوبی، نیجریه، برزیل، موزامبیک و قطر از جمله کشور‌های هدف صادراتی محموله‌ها از استان بوشهر در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به واردات کالا در سال گذشته تصریح کرد: ۵۲۱ هزار تُن به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده که از طریق گمرکات استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ ترخیص شده است.

مدیرکل گمرک بوشهر بیشترین حجم صادرات را مربوط به گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دانست و افزود: در سال گذشته کالا‌ها از گمرکات استان بوشهر به ۵۵ کشور صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار