۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰

ارتفاع موج در مناطق فراساحلی خزر به ۲.۵ متر می‌رسد

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا وقوع تلاطم در آب‌های دریای خزر وجود دارد، گفت: ارتفاع موج در مناطق فراساحلی ممکن است تا ۲،۵ متر برسد، بنابراین احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک وجود دارد؛ همچنین احتمال آسیب به تور‌های ماهیگیری و قفس‌های پرورش ماهی نیز پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۷۱

ارتفاع موج در مناطق فراساحلی خزر به ۲.۵ متر می‌رسد

به گزارش مانا، محمد اصغری معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، امروز دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ گفت: دیروز هوای تهران به ۲۹ درجه رسید که یک رکورد محسوب می‌شود. رودان با ۴۲ درجه گرم‌ترین ایستگاه بود.

وی با بیان اینکه بعد از اهواز و بندرعباس گرگان با ۳۵ درجه گرم‌ترین مرکز استان بود، افزود: روند گرم شدن در سواحل شمالی کماکان ادامه دارد، رشت، ساری ۵، اردبیل ۳ و گرگان ۲ درجه نسبت به دیروز افزایش دما دارند.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن توصیه به مردم برای مراقبت از جنگل‌ها ادامه داد: هر لحظه احتمال آتش‌سوزی و گسترش آن وجود دارد.

وی ادامه داد: از ساعات غروب باید انتظار حاکم شدن جریانات شمالی را داشته باشیم و به‌دنبال آن کاهش دما رخ می‌دهد. پیش‌بینی می‌کنیم به‌طور نسبی در کرانه‌های دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی تا ۱۲ درجه هوا خنک‌تر شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا وقوع تلاطم در آب‌های دریای خزر وجود دارد، گفت: ارتفاع موج در مناطق فراساحلی ممکن است تا ۲,۵ متر برسد، بنابراین احتمال غرق شدن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک وجود دارد؛ همچنین احتمال آسیب به تورهای ماهیگیری و قفس‌های پرورش ماهی نیز پیش بینی می شود.

اصغری در مورد هوای سه‌شنبه گفت:  در سواحل خزر بارش به‌صورت پراکنده رخ می‌دهد و با توجه به تغییر نوع توده هوا، پدیده مشترک به‌ویژه در ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید در اکثر استان‌هاست و در نواحی بیابانی این وضع توأم با گردوخاک خواهد بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار