۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹

غرق شدگی ۴۷ نفر در آب‌های ساحلی طی ایام نوروز/ مازندران در صدر جذب بیشترین اقامت مسافران نوروزی

رئیس سازمان اورژانس کشور از غرق شدگی ۴۷ نفر در آب‌های ساحلی کشور طی ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۷۰

غرق شدگی ۴۷ نفر در آب‌های ساحلی طی ایام نوروز/ مازندران در صدر جذب بیشترین اقامت مسافران نوروزی


به گزارش خبرنگار مانا، جعفر میعادفر در نشست خبری عملکرد نوروزی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از غرق شدگی ۴۷ نفر در آب‌های ساحلی کشور طی ایام نوروز ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور، ادامه داد: بیشترین میزان غرق شدگی‌ها به ترتیب در آب‌های ساحلی استان‌های هرمزگان، خوزستان و مازندران به وقوع پیوسته است.

وی خاطرنشان ساخت: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین خدمات بیمارستانی در هزار بیمارستان کشور ارائه شد که این تعداد بیمارستان پذیرای دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بودند؛ از این تعداد دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از خدمات سرپایی استفاده کردند و ۵۴ هزار نفر بستری شدند.

میعادفر با اشاره به اینکه در زمینه ارائه خدمات بیمارستانی، ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم، بیان داشت: در این مدت، ۱۳۱ هزار نفر تحت عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی قرار گرفتند که شامل ۵۲ هزار جراحی اورژانسی و ۷۹ هزار جراحی غیر اورژانسی بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر نیز در ادامه این نشست گفت: نوروز امسال در حوزه امداد و نجات رشد صد درصدی پایگاه‌ها را شاهد بودیم که طی آن بیش از ۵۰ هزار نیرو به ارائه خدمات پرداختند.

محمدباقر محمدی، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱، دو هزار و ۶۴۱ مورد عملیات امداد و نجات در کشور داشتیم که رشد ۷۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

به گفته وی، امدادرسانی به ۳۸هزار نفر را در نوروز ۱۴۰۱ ثبت کردیم و سه هزار ۶۴۵ نفر را نیز اسکان اضطراری دادیم؛ در حوزه راهیان نور نیز ۱۷هزار و ۱۰۴ نفر از خدمات امدادی جمعیت هلال‌احمر استفاده کردند.

در ادامه این نشست خبری، معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به تشریح عملکرد وظایف مشخص شده وزارت کشور در ستاد خدمات همانگی سفر در ایام نوروز پرداخت و خاطرنشان ساخت: وجود هزار و ۴۰۰ شهر و ۳۸هزار روستا با ۳۸هزار دهیاری، حاکی از اهمیت نقش وزارت کشور در کنترل سفر‌های نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهر‌ها و روستا‌های ما ظرفیت‌های مختلفی برای میراث معنوی و گردشگری و فرهنگی دارند، تاکید کرد: وزارت کشور متولی شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست و ما قبل از نوروز، بخشنامه‌ها را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ می‌کنیم؛ ستاد تسهیلات سفر در استان‌ها،  استانداری‌ها،  شهر‌ها و شهرداری‌ها تشکیل شده است. در ستاد هماهنگی خدمات سفر، وزارت کشور یک دستگاه فرابخشی است و ما برای ایام نوروز بیش از ۱۳۰۰ جلسه داشتیم.

معاون عمرانی وزارت کشور با اشاره به اینکه این وزارتخانه در تمام حوزه‌ها، اعم از اسکان، امنیت و بهداشت و… نقش داشته است، اذعان داشت: یکی از مهمترین اقدامات در ایام نوروز بحث زیباسازی شهر و رویداد‌های فرهنگی بود که به خوبی انجام پذیرفت و رضایت گردشگران نوروزی به دنبال داشت.

بیش از ۵۰ میلیون نفرشب اقامت ثبت شد

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر نیز در ادامه این نشست خبری از ثبت بیش از ۵۰ میلیون نفر شب اقامت در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بیان داشت: با تاکید وزیر میراث فرهنگی مبنی بر افزایش حجم سفر‌های نوروزی و انتظار سونامی سفر، فعالیت ستاد هماهنگی خدمات سفر از آبان ۱۴۰۰ آغاز شد و از بهمن‌ماه اتصال تاسیسات گردشگری به سامانه «ایران من» و سامانه پاسخگویی به شکایات ۰۹۶۲۹ و تجهیز زیرساخت‌های گردشگری در اولویت قرار گرفت.

مصطفی فاطمی افزود: برخی از زیرساخت‌ها طی دو سال از شیوع همه‌گیری کرونا از چرخه فعالیت خارج شده بودند، اولویت ما رسیدگی به این زیرساخت‌ها و سامان‌دهی آن‌ها برای ارائه خدمات حداکثری بود. برای کاهش مشکلاتی که برای گردشگران به وجود می‌آمد هم کمپین‌هایی راه‌اندازی کردیم و اولویت ما هماهنگی میان دستگاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر بود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی تصریح کرد: ۲۳ دستگاه در ایام نوروز به مردم خدمات ارائه می‌کردند و از هماهنگی تمامی آن‌ها تشکر می‌کنم که این خدمت‌رسانی به خوبی انجام شد.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ادامه گفت: با تشکیل کمیته‌های ارزیابی که در خلال ستاد شکل گرفت، بیش از هشت‌هزار و ۳۰۰ بازرس به سراسر کشور اعزام شدند.

او ادامه داد: در ایام نوروز، ۵۰ میلیون و ۶۳۳هزار و ۲۹۶ نفرشب اقامت در استان‌های مختلف ثبت شد، که نسبت به دوران قبل از کرونا در سال‌های ۹۷ و ۹۸ حدود ۶۷درصد رشد داشته است.

فاطمی اظهار کرد: بیشترین آمار در بخش اقامتگاه‌های رسمی مربوط به استان‌های مازندران، خراسان رضوی، گیلان، هرمزگان، فارس، اصفهان، بوشهر، یزد، خوزستان و تهران بود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی در پایان گفت: برای اولین بار استان تهران در جمع ۱۰ استان برتر در حوزه اقامت نوروزی قرار گرفت و بیشترین رشد اقامت در اقامتگاه‌های رسمی نسبت به دوران قبل از کرونا به‌ترتیب مربوط به استان‌های بوشهر، هرمزگان، گیلان، لرستان، تهران و البرز بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار