۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

ارزیابی تحلیلگران لویدز لیست از وضعیت حمل‌و‌نقل دریایی در ۳ ماه اول ۲۰۲۲

ارزیابی لویدز‌لیست از فعالیت سه ماهه اول حمل‌و‌نقل دریایی نشان می‌دهد بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل دریایی اگرچه در برخی مواقع با نوسان قیمت مواجه شدند و بحران روسیه - اوکراین بر فعالیت آن‌ها تاثیر گذاشته، اما همچنان با سود‌ دهی به فعالیت خود ادامه دادند.
کد خبر: ۹۲۵۶۷

ارزیابی تحلیلگران لویدز لیست از وضعیت حمل‌و‌نقل دریایی در ۳ ماه اول ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "جیمز بیکر" تحلیلگر لویدز‌لیست با اشاره به اینکه تیم تحریریه این مؤسسه تمامی بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل دریایی را در سه ماه گذشته بررسی کرده و روند فعالیت بخش‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار داده، یاد‌آور شد: حمل‌و‌نقل کانتینر، تانکر و حمل‌و‌نقل فله در سه ماه گذشته دوران خوبی را پشت سر گذاشتند. هرچند در ماه مارس بحران روسیه- اوکراین توانست بر فعالیت آن‎‌ها تأثیر بگذارد که در واقع این تأثیرات به نفع حمل‌و‌نقل تانکر‌ها شد.

وی در ادامه گفت: اگرچه در ماه گذشته ابر‌های توفانی بر فراز کشتی‌ها جمع شدند، اما نتوانست بر قیمت‌های کانتینر‌ها و فله تاثیر چندانی داشته باشد.

"رابرت ویلمینگتون" تحلیلگر دیگر این مؤسسه در ادامه گفت: سود خطوط کانتینری در سه ماه گذشتۀ سال جاری میلادی رو به افزایش بود و هرج و مرج در زنجیرۀ تأمین خطوط کانتینری حتی با بحران روسیه -اوکراین مشاهده نشد.

اگرچه نوسان قیمت‌ها کمی آزار دهنده بود، اما فراموش نکنیم کشتی‌های کانتینری که سه سال پیش به دلیل غیر‌اقتصادی بودن منسوخ شده و در گوشه‌ای خاک می‌خورد‌ند در حال حاضر با کرایۀ حمل هشت تا ده برابری نسبت به چند سال پیش فعالانه به کار خود ادامه می‌دهند در واقع  می‌توان گفت میهمانی کشتی‌های کانتینری هنوز به پایان نرسیده است.

"میشل ویز باکمان" تحلیلگر دیگر لویدز‌لیست در ادامه به بررسی وضعیت حمل‌و‌نقل فله پرداخت و گفت: حمل‌و‌نقل فله در یک سال گذشته در موقعیت مثبتی قرار داشت و در سه ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲ نیز به موقعیت خوبی دست یافت. صرف نظر از نوسانات جزئی در عرضه و تقاضا پیش‌بینی می‌شود حمل‌ونقل فله سال خوبی را در پیش داشته باشد.

"دکلان بوش" تحلیلگر و کارشناس ارشد مؤسسه لویدز‌لیست در زمینۀ وضعیت تانکر‌ها گفت: اگرچه نفتکش‌ها در سال ۲۰۲۱ نفرین شده بودند، اما در سال ۲۰۲۲ شروع خوبی داشتند و بحران روسیه- اوکراین و افزایش قیمت نفت به نفع تانکر‌های نفتی تمام شد. علی‌رغم اینکه در سال ۲۰۲۱ با ضرر و زیان مواجه بودند، اما در حال حاضر اپراتور‌ها از دریافت سفارشِ زیاد خوشحالی می‌کنند.

در یک کلام می‌توان گفت: تانکر‌های نفتی پس از ۱۸ ماه ضرر در سه ماهه اول سال جاری وضعیت بهتری یافتند و با ادامه شرایط فعلی از شرایط مناسبی برخوردار خواهند بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار