۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

واردات بیش از ۳.۷ میلیون تن غلات از بندر امام خمینی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: پارسال با پهلوگیری ۶۲ فروند کشتی تجاری اقیانوس‌پیما، در مجموع سه میلیون و ۷۳۰ هزار تُن غلات از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شده است.
کد خبر: ۹۲۵۴۹

واردات بیش از ۳.۷ میلیون تن غلات از بندر امام خمینی

امید جهان نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: از این میزان، دو میلیون و ۹۱۴ هزار تُن گندم، ۴۱۱ هزار تُن شکر و ۴۰۴ هزار تُن روغن خام خوراکی بوده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان غلات با سفارش شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وارد شده است افزود: از مجموع غلات وارداتی به بندر امام خمینی، ۱۱۸ هزار تُن روغن خوراکی و ۴۰ هزار تُن شکر در انبار‌های مجتمع بندری امام خمینی ذخیره سازی شده است که به تدریج در حال حمل به نقاط مختلف کشور هستند.

مدیرکل غلات و خدمات بازرگانی دولتی ایران در ادامه افزود: امسال نیز واردات غلات مورد نیاز کشور به خصوص گندم که نیاز اصلی جمهوری اسلامی ایران است طبق برنامه تنظیمی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران است انجام خواهد شد.

جهان نژادیان ابراز امیدواری کرد امسال با افزایش تولید داخلی، میزان واردات گندم به کشور از طریق بندر امام خمینی کاهش یابد.

پارسال حدود ۱۷ میلیون تُن کالای اساسی (غلات و نهاده‌های دامی و طیور) از طریق بندر امام خمینی وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

خشکسالی‌های پیاپی و متعاقب آن کاهش تولیدات محصولات کشاورزی، علت اصلی افزایش کالا‌های اساسی به کشور بوده است.

حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی وارد کشور می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار