۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

بزرگترین بندر کانتینری چین قرنطینه شد

شانگ‌های بزرگترین بندر کانتینری جهان به منظور مقابله با کووید ۱۹ قرنطینه شد.
کد خبر: ۹۲۵۳۷

بزرگترین بندرکانتینری چین قرنطینه شد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از لویدز‌لیست، قرنطینه این بندر به عنوان بزرگترین قرنطینه سراسری در تاریخ چین طی دو سال  به شمار می‌رود، زیرا  طی سه روز تست ۸۵۰۰  نفر  مثبت گزارش شده است که  در نهایت منجر به قرنطینه این بندر شد.

بر اساس این گزارش کارشناسان قرنطینه بندر شانگ‌های را عاملی در اختلال حمل‌و‎نقل کانتینری جهانی اعلام کرده اند.

 در حال حاضر ورود و خروج کشتی‌ها به این بندر ممنوع شده و مسئولان بندر تصمیم گرفته‌اند اکثر کارکنان بندری با دورکاری به فعالیت خود ادامه داده و فقط برخی افراد به شرط منفی بودن تست، در محل کار حضور داشته باشند.

"لارس جنسن" مدیر عامل شرکت مشاوره Vespucci Maritime قرنطینه این بندر را به منزله اختلال در لجستیک و تأمین کالا قلمداد کرده و یاد‌آور شد: اگر این قرنطینه ادامه پیدا کند باعث افزایش فشار بر حمل‌و‌نقل کانتینری خواهد شد.

"پیتر ساند" تحلیلگر ارشد Xeneta  نیز گفت: با  قرنطینه بندر کاهش نرخ حمل‌و‌نقل کانتینری در هفته‌های آینده وجود دارد که به تجارت دریایی لطمه زیادی وارد خواهد کرد، زیرا ۸۰ درصد مراکز انباشت کانتینر بندر در قرنطینه می‌باشد و ورود و خروج کشتی‌ها ممنوع اعلام شده است.

در همین حال مدیر‌عامل مرسک ضمن ابراز نگرانی هشدار داد شیوع کووید ۱۹ در بنادر سراسر چین ممکن است تأثیر نامطلوبی بر روی زنجیرۀ تامین کالا داشته باشد.

وی بحران روسیه و اوکراین و قرنطینه بزرگترین بندر کانتینری جهان را از معضلات و چالش‌های حمل‌و‌نقل کانتینری عنوان کرده و معتقد است: این دو عامل باعث کاهش نرخ‌های حمل‌و‌نقل کانتینری و پایین آمدن سود شرکت‌های بزرگ خطوط کشتیرانی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار