۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

نفتکش‌های روسی رادارهایشان را خاموش کردند

نفتکش‌های روسی رادارهایشان را خاموش کردند
با قطع همکاری و تجارت کشور‌ها و شرکت‌های بیشتر با روسیه، ناوگان کشتی‌های روسی برای انجام فعالیت خاموش و حتی کشتیرانی غیرقانونی برای سر پا ماندن، تحت فشار قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۵۲۸

به گزارش مانا، شرکت "ویند وارد" اعلام کرد در هفته منتهی به ۲۵ مارس حداقل ۳۳ مورد فعالیت خاموش نفتکش‌های روسی را مشاهده کرده که دو برابر میانگین هفتگی ۱۴ مورد در سال گذشته است. فعالیتهای خاموش عمدتاً در منطقه اقتصادی انحصاری روسیه روی داده‌اند.

کشتی‌های تجاری بر اساس قانون دریانوردی بین‌المللی مستلزم هستند سیستم شناسایی اتوماتیک یا AIS خود را هنگامی که در دریا هستند، روشن کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا در ماه مه سال گذشته هشدار داده بود غیرفعال کردن یا دستکاری سیستم AIS یک کشتی، یکی از شیوه‌های مورد استفاده برای فرار از تحریمها و کشتیرانی غیرقانونی است.

از زمان آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، آمریکا، انگلیس و هم‌پیمانانشان تحریمها علیه کرملین را تشدید کرده‌اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هشتم مارس فرمانی را برای ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه اعلام کرد و همان روز انگلیس اعلام کرد تا پایان سال ۲۰۲۲ به واردات نفت روسیه خاتمه می دهد. هر دو کشور و همچنین کانادا ورود کشتیهای روسی به بنادرشان را ممنوع کرده‌اند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ایان رال بای، مدیر اجرایی شرکت حقوق دریایی و مشاوره امنیتی "آی آر کانسیلیوم" در این باره گفت: با قطع همکاری و تجارت کشورها و شرکتهای بیشتر با روسیه، ناوگان کشتیهای روسی برای انجام فعالیت خاموش و حتی کشتیرانی غیرقانونی برای سر پا ماندن، تحت فشار قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار