۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰

سود خالص عملیاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۱

شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۱ به ۱۱۰ میلیارد دلار سود خالص عملیاتی دست یافتند که این رقم در ده سال اخیر سه برابر شده است.
کد خبر: ۹۲۵۲۷

سود خالص عملیاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۱

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ آلن مورفی مدیر‌عامل شرکت Sea-Intelligence دراین زمینه گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل کارشناسان این شرکت از داده‌های دریافتی، مجموع سود خالص عملیاتی شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۱ به ۱۱۰ میلیارد دلار بالغ شد که این رقم از سال ۲۰۱۰ تا کنون سه برابر شده است.

وی یاد‌آور شد: بر اساس ارزیابی کارشناسانه میانگین سود خالص عملیاتی شرکت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ بین ۳۷ تا ۵۴ میلیارد دلار در نوسان  بوده است که در سال ۲۰۲۱ با افزایش سه برابری سود خالص مواجه شدند.

به گفتۀ آلن مورفی در حالی‌که میانگین سود خالص اجاره یک جعبه کانتینر ۴۰ فوتی در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۵۵ دلار بود، این رقم در سال ۲۰۲۱ به ۸۶۱ دلار رسید.

در این ارتباط بالاترین رقمی که در سال گذشته میلادی سود خالص نصیب شرکت‌های کشتیرانی شد ۱۶۷۱ دلار در هر جعبه کانتینر ۴۰ فوتی بود.

وی با اشاره به اینکه در‌آمد شرکت‌های خطوط کانتینری با هم متفاوت بود با این حال سود خالص شرکت‌های کانتینری بزرگ جهان از ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار کمتر نبوده است.

به گفتۀ وی پیش از این نرخ حاشیه‌ای و ناخالص صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار اعلام شده بود که ارقام  ۱۱۰ میلیارد دلاری اعلام شده توسط این مؤسسه کاملاً جدید و پس از حذف سود‌های حاشیه‌ای و ناخالص به دست آمده است.

وی در پایان گفت: ۱۰ خط کانتینری بزرگ دنیا که ۸۵ درصد از حمل کالا‌های کانتینری را برعهده دارند، بیشترین سود را در سال گذشته به دست آورده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار