۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶

هشدار کارشناسان نسبت به احتمال آغاز جنگ سایبری

کارشناسان و تحلیلگران نسبت به آغاز جنگ سایبری در ادامه بحران روسیه و اوکراین به جامعۀ دریایی به ویژه صاحبان شرکت‌های کشتیرانی و صنایع دریایی هشدار دادند.
کد خبر: ۹۲۵۲۵

هشدار کارشناسان نسبت به احتمال آغاز جنگ سایبری

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ حملات سایبری و سرقت داده‌ها جزء سه خطر بزرگی هستند که در حال حاضر صنایع و حمل‌و‌نقل دریایی را تهدید می‌کنند.

کارشناسان هشدار می‌دهند در شرایطی که جهان درگیر جنگ روسیه و اوکراین است احتمال دارد که عناصر جنگ سایبری از بحران موجود استفاده و به حملات جدید سایبری و سرقت داده‌ها دست بزنند.

کارشناسان معتقدند متاسفانه صنعت کشتیرانی و صنایع دریایی آمادگی لازم را برای مقابله با جنگ سایبری به شکل دلخواه و مطلوب ندارند و به همین جهت باید مراقبت‌های ایمنی و توجه لازم را نشان دهند.

در ادامه این گزارش آمده است احتمال زیاد وجود دارد که جنگ سایبری از سوی برخی از کشورها علیه جامعۀ دریایی آغاز شود که ضرورت آمادگی بیشتر جامعۀ دریایی در این ارتباط احساس می‌شود.

"هرالد جاستین" کارشناس و تحلیلگر ارشد دریایی نسبت به این خطر به جامعه جهانی هشدار داد که حملات سایبری تا کنون صدها میلیون دلار به این صنعت خسارت وارد کرده و میزان این خسارت می تواند به میلیاد‌ها دلار برسد.

وی در پایان گفت: متاسفانه آمادگی لازم از سوی بسیاری از کشورهای جهان وجود ندارد اما باید خود را به فنّاوری‌‎های مقابله با جنگ سایبری مجهز کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار