۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰

ترکیه خواستار عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر شد

ترکیه خواستار عدم تردد کشتی‌ها در تنگه بسفر شد
وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد خطر احتمالی ناشی از یک شیء مشکوک به مین دریایی را در تنگه بُسفُر برطرف کرده است.
کد خبر: ۹۲۵۱۰

به گزارش مانا به نقل از خبرگزاری فارس، «رویترز» نوشت، مقامات ترکیه از کشتی‌های حاضر در منطقه درخواست کردند از تردد در این تنگه اجتناب کرده و به محدوده‌ای که تیم غواصی در حال بررسی «یک شی شبیه به مین دریایی» هستند نزدیک نشوند.

صبح امروز ماهیگیران ترکیه‌ای در بالادست تنگه بسفر یک شی معلق در آب را مشاهده کرده بودند که به مین دریایی شباهت داشت. پیش از این دولت روسیه درخصوص رها شدن مین‌های دریایی بنادر اوکراین به داخل آب‌های دریای سیاه هشدار داده بود.

روز دوشنبه آژانس اطلاعاتی روسیه هشدار داد چند مین دریایی پس از کنده شدن از کابل‌هایی که اوکراینی‌ها اطراف بنادر مهم خود کشیده‌اند، وارد حوزه آبی دریای سیاه شده‌اند.

با این حال مقامات اوکراینی این هشدار روسیه را تکذیب کرده و مدعی شده بودند مسکو با استفاده از اطلاعات نادرست به دنبال بستن بخش‌هایی از دریای سیاه است.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این نیز یک مین دریایی سرگردان در یکی از سواحل توریستی نزدیک به استامبول مشاهده شده بود.

با گذشت یک ماه از «عملیات ویژه» روسیه در اوکراین، فرماندار منطقه کی‌یف اعلام کرد، نیروهای روسی شهر «اسلاووتیچ» در مجاورت نیروگاه چرنوبیل را تحت کنترل درآورده و شهردار آن را بازداشت کرده‌اند.

از سوی دیگر مقامات شهر ساحلی اودسا واقع در غرب اوکراین اعلام کرده‌اند ساختمان‌ها و خیابان‌ها را با توجه به احتمال حملات موشکی ناوهای روسی سنگربندی کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار