۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

سرنشینان نجات یافته کشتی غرق شده از بندر پارس عسلویه به امارات منتقل شدند

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۲۷ نفر از سرنشینان نجات یافته کشتی اماراتی با یک فروند شناور از طریق بندر خدماتی پارس عسلویه به بندر حمریه امارات منتقل شدند.
کد خبر: ۹۲۴۸۵

سرنشینان نجات یافته کشتی غرق شده از بندر پارس عسلویه به امارات منتقل شدند

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب با اشاره به غرق کشتی تجاری اماراتی در خلیج‌فارس اظهار داشت: به سبب شرایط بد جوی این کشتی ۲۶ اسفند در آب‌های خلیج‌فارس در ۳۰ مایلی بندر عسلویه غرق شد که بلافاصله نیرو‌های امداد و نجات بنادر و دریانوردی استان بوشهر به منطقه حادثه در شرایط بد جوی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه امدادگران برای نجات سرنشینان و خدمۀ کشتی یاد شده اعزام شدند خاطر نشان کرد: پس از غرق شدن کشتی، خدمه و سرنشینان شناور با جلیقه روی آب دریا قرار گرفتند که ۲۷ تن از این سرنشینان با تلاش امدادگران اداره کل بنادر و دریانوردی نجات یافتند.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: در عملیات امداد و نجات دریایی امدادگران شناور ناجی ۱۸ و ۲۰ از بندر دیر و عسلویه و تعدادی شناور یدک‌کش به موقعیت مورد نظر اعزام شدند و ۲۷ تن از خدمه کشتی نجات یافتند.

شکیبی‌نسب با بیان اینکه سرنشینان کشتی یاد شده پس از انتقال به عسلویه در هتل فرودگاه بین‌المللی خلیج‌فارس اسکان داده شدند خاطر نشان کرد: این افراد مورد معاینات پزشکی برای بررسی سلامت عمومی آنان قرار گرفتند و مشکلات آنان برطرف شد.
وی، با قدردانی از همکاری منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه و منطقه ویژه پارس جنوبی در نجات حادثه‌دیدگان، ملیت سرنشینان کشتی غرق شده را از کشور‌های پاکستان، هند، تانزانیا، سودان، اتیوپی و اوگاندا بیان و خاطر نشان کرد: ۲۷ نفر از سرنشینان نجات‌یافته کشتی اماراتی با یک فروند شناور خدمه‌بر از طریق مجتمع بندری پارس عسلویه به بندر حمریه امارات منتقل شدند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار