۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

نگرانی جامعۀ دریایی از سرگردانی کشتی‌ها و دریانوردان در بنادر اوکراین

مسئولان خطوط کشتیرانی جهانی و سازمان‌های مردم نهاد در پی سرگردانی کشتی‌ها و دریانوردان در بنادر اوکراین از جامعۀ جهانی خواستند تا کریدور امنی را برای رهایی کشتی‌ها و دریانوردانِ گرفتار در بنادر اوکراین پیش‌بینی کنند.
کد خبر: ۹۲۴۰۵

نگرانی جامعۀ دریایی از سرگردانی کشتی‌ها و دریانوردان در بنادر اوکراین


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش‌های منتشر شده در حال حاضر صد فروند کشتی و صد‌ها خدمه در بنادر اوکراین در بلاتکلیفی به سر می‌برند که جان آن‌ها در خطر است.

"گای پلاتن" دبیرکل اتاق بین‌المللی کشتیرانی در این زمینه گفت: در پی بحران روسیه - اوکراین تعداد‌ی کشتی مورد اصابت موشک قرار گرفته و چند دریانورد کشته و مجروح شده‌اند و دریانوردانی از تمام کشور‌ها در بنادر اوکراین گرفتار شده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: دریانوردان باید بتوانند از منطقه جنگ زده به سلامت خارج شوند که این کار عزم سازمان‌های بین‌المللی را طلب می‌کند.

در حال حاضر ارتش روسیه کنترل مسیر‌های دریایی دریای سیاه و دریای آزوف را در دست گرفته است که همین کار باعث شده کشتی‌های مستقر در بنادر اوکراین نتوانند از این مسیر‌ها عبور کنند.

انجمن کشتیرانی INTERCARGO نیز در این زمینه گفت: یک کریدور دریایی ایمن برای خروج کشتی‌ها و مسیر‌های زمینی امن برای نجات دریانوردان از این مهلکه لازم است.

کشتی‌های بلاتکلیف در بنادر اوکراین حامل غلات و زغال سنگ هستند

در این ارتباط سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) در روز‌های نهم و دهم مارس یک نشست اضطراری به صورت وبینار با حضور اکثر اعضا برگزار کرده که در آن "کیتاک لیم" دبیرکل این سازمان ضمن اظهار نگرانی از گرفتار شدن کشتی‌ها و دریانوردان در بنادر اوکراین یاد‌آور شد‌: کشتی‌ها، به ویژه دریانوردان، نمی‌توانند قربانی یک بحران سیاسی و نظامی بزرگ باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار