۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰

سه دز واکسن، شرط اجباری برای سفر‌های دریایی

سه دز واکسن، شرط اجباری برای سفر‌های دریایی
اگر تست PCR مسافری مثبت شود در سامانه امید قابل رصد بوده و بر همین اساس نمی‌تواند در ایام نوروز به مسافرت برود.
کد خبر: ۹۲۳۵۸

حسین عباس نژاد اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا عیناً پروتکل‌های بهداشتی رعایت خواهد شد و از آنجایی‌که به سامانه امید هم متصل شدیم وضعیت همه مسافران از نظر ابتلاء به ویروس کرونا چک خواهد شد و در این سامانه تزریق واکسن و تعداد دفعات آن نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عباس‌نژاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اگر مسافری ابتلاء به ویروس کرونا داشته باشد یا اینکه شرایط ستاد ملی مقابله با کرونا را مانند تزریق سه دز واکسن را رعایت نکرده باشد، می‌تواند سفرهای دریایی را انجام دهد؟ تاکید کرد: به همه مردم اعلام می‌کنیم که در شرایط کنونی و با این هزینه‌ها که از راه های دور و نزدیک به سمت بنادر می‌آیند حتماً از دارا بودن شرایط ستاد ملی مقابله با کرونا مطئمن باشند چرا‌که در بنادر مسافری پروتکل‌های ابلاغی به دقت اجرا خواهد شد و اگر شرایط لازم را نداشته باشند به هیچ وجه اجازه سفر به آن‌ها داده نخواهد شد و بنابراین به مردم اعلام می‌کنیم به بنادر نیایند و برنامه‌های خود را با مشکل مواجه نکنند.

وی افزود: اگر تست PCR مسافری مثبت شود در سامانه امید قابل رصد بوده و بر همین اساس نمی‌تواند در ایام نوروز به مسافرت برود. البته اخیرا جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در وزارت میراث و گردشگری تشکیل شد و تا هفته پیش ممنوعیتی از سوی ستاد ملی مقبله با کرونا برای سفرهای نوروزی اعلام نشد و تنها بحثی هم که مطرح شد مساله واکسن و پیش گیری بود.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امسال سفرهای نوروزی را حتی بیشتر از سال‌های گذشته خواهیم داشت ادامه داد: امسال اگر مشکلات کرونا حل شود و ممنوعیت خاصی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام نشود، با توجه به اینکه در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های بسیاری در این زمینه ایجاد کرد، پیش بینی می‌کنیم که با پیک بیشتری در سفرهای نوروزی در حوزه‌های دریایی و دیگر بخش‌های هوایی و زمینی رو به رو باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار