۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

مرسک عبور قطار کانتینری از جاده ابریشم را لغو کرد

شرکت مرسک تصمیم گرفت حمل کانتینر از طریق حمل‌ونقل ریلی را در جاده ابریشم به علت بحران روسیه – اوکراین متوقف کند.
کد خبر: ۹۲۳۵۲

مرسک عبور قطار کانتینری از جاده ابریشم را لغو کرد

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از لو‌یدز‌لیست شرکت مرسک اعلام کرد: با توجه به اینکه ارتباط آسیا و اروپا از طریق روسیه قطع شده است به همین جهت حمل کانتینر از طریق راه‌آهن ممنوع شده است و هیچ کالایی به منظور ارسال از طریق  حمل‌و‌نقل ریلی از آسیا به اروپا توسط این شرکت رزرو نمی‌شود.

یکی از مسئولان شرکت مرسک در این زمینه گفت: پروژه یک کمربند- یک راه که از طریق چین مراکز تولیدی را از آسیا به اروپا متصل می‌کرد در حال حاضر در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین با مشکل مواجه شده است.

وی گفت: این شرکت و خط کشتیرانی  CMA CGM فرانسه از طریق خدمات ریلی کانتینر‌های خود را از آسیا به اروپا حمل می‌کرد‌ند که در حال حاضر این امکان وجود ندارد و این شرکت تصمیم گرفته تا اطلاع ثانوی حمل کانتینر با قطار را از شرق و غرب آسیا به اروپا را به حالت تعلیق درآورد.

وی در ادامه تأکید کرد: این شرکت تمام تلاش خود را برای تحویل محموله‌هایی که قبلاً رزرو شده‌اند، انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه سالانه یک میلیون TEU کانتینر از طریق این مسیر از آسیا به اروپا حمل می‌شود یاد‌آور شد: متأ‌سفانه سیستم جایگزین هم جهت حمل کانتینر با حمل‌و‌نقل ریلی وجود ندارد.

این مسئول در ادامه گفت: در حال حاضر هیچ‌گونه رزرو کالا از طریق جاده، ریل و دریا به روسیه و بالعکس پذیرفته نمی‌شود در این ارتباط حریم هوایی هم محدود شده و حمل‌و‌نقل هوایی با افزایش هزینه و بیمه مواجه شده‌اند.

وی در پایان گفت: متأسفانه بحران روسیه و اوکراین به افزایش نرخ بیمه در بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل منجر شده که یک هزینه مضاعف بر شرکت‌های حمل‌و‌نقل تحمیل می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار