۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸

افزایش سطح امنیت کشتی‌های ترکیه نزدیک بنادر اوکراین و روسیه

افزایش سطح امنیت کشتی‌های ترکیه نزدیک بنادر اوکراین و روسیه
اداره کل دریانوردی ترکیه اعلام کرد که کشتی‌های ترکیه‌ای که نزدیک بنادر اوکراین و روسیه حرکت می‌کنند از حداکثر سطح امنیتی در دریا استفاده خواهند کرد.
کد خبر: ۹۲۳۱۲

به گزارش مانا به نقل از فارس، اداره کل دریانوردی ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که کشتی‌های ترکیه‌ای که  نزدیک بنادر اوکراین و روسیه حرکت می‌کنند از حداکثر سطح امنیتی در دریا استفاده خواهند کرد.

به نوشته وبگاه «احوال» اداره کل دریانوردی ترکیه  اعلام کرد که با در نظر گرفتن آخرین تحولات در شمال دریای سیاه، کد ویژه  برای کشتی‌های با پرچم ترکیه که در بنادر دریای «آزوف» و بنادر اوکراین و روسیه در دریای سیاه توقف می‌کنند یا نزدیک آن‌ها حرکت می‌کنند، به سطح امنیت سه ارتقا یافته است. 

کد بین‌المللی سطح سه امنیت کشتی و تاسیسات بندری زمانی استفاده می شود که یک حادثه امنیتی محتمل یا قریب‌الوقوع باشد. به گفته این اداره، در حال حاضر ۲۷۱ ملوان ترکیه در ۲۲ کشتی متعلق به ترکیه که ۷ نفر از آنها با پرچم ترکیه حرکت می‌کنند، در منطقه حضور دارند.

پنجشنبه گذشته، اندکی پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، یک کشتی ترکیه در سواحل «اودسا» مورد اصابت بمب قرار گرفت که تلفات جانی نداشت. «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه از «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای حمایت از اوکراین قدردانی کرد. وی در پیامی در توییتر نوشت: «من از دوستم رئیس جمهور اردوغان و مردم ترکیه برای حمایت قوی قدردانی می‌کنم.»

وی اضافه کرد: «امروز ممنوعیت عبور کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه و حمایت‌های انسانی و نظامی چشمگیر از اوکراین بسیار مهم است. مردم اوکراین آن را هرگز فراموش نخواهند کرد».

از سوی دیگر «رجب سویلو» رئیس دفتر پایگاه خبری «میدل‌ایست آی» در پیامی توییتری نوشت که یک مقام ارشد دولت ترکیه به وی گفته است: «ترکیه هنوز تصمیمی برای بستن تنگه به روی کشتی‌های ترکیه نگرفته است.»

خبرگزاری اینترفکس در این باره نوشت که  روسیه اعلام کرده که هیچ پیامی از مقام‌های ترکیه درباره مسدود شدن مسیر عبور به دریای سیاه دریافت نکرده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار