۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
عبدالملکی مطرح کرد:

اجرای ۴ طرح راهبردی تنها در ۶ ماه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی شش ماه اخیر ۲۰۰ اقدام اساسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است.
کد خبر: ۹۲۳۰۱

اجرای ۴ طرح راهبردی تنها در ۶ ماه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گزارش مانا؛ حجت‌ا... عبدالملکی که در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای شش ماه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سخن می‌گفت با بیان اینکه این وزارتخانه را "وزارت مردم" می‌دانیم، تصریح کرد: ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در ارتباط مستقیم با این وزارتخانه قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه ۱۵۰ نفر نیرو در سراسر کشور به عنوان نیروی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال هستند، افزود: ۱۰ هزار مدیر وزارتخانه در شورای سیاست‌گذاری نیز حضور دارند که با رغبت خودشان در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارتخانه شرکت کرده‌اند.
عبدالملکی نمایشگاه را فرصتی برای اطلاع رسانی جزییات اقدامات صورت گرفته به مردم در جهت امید آفرینی دانست و گفت: طی شش ماه گذشته چهار طرح رفع فقر مطلق، ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی، سازماندهی بنگاه‌های اقتصادی و طرح زیست بوم اشتغال به مرحله اجرا رسیده‌اند.
وی ادامه داد: سامانه سوت زنی نیز برای گزارش دهی مردم از وضعیت فساد در زیر مجموعه‌های وزارتخانه رونمایی خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره افزود: پس از راه‌اندازی سامانه سوت زنی مردم می‌توانند نسبت به گزارش هرگونه مفاسد در وزارتخانه اقدام کنند تا بعد از رسیدگی مسئولان مربوطه اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه از روز سوم شهریور ماه و بعد از رای اعتماد در مجلس، کار خود را کرده‌ایم به عبارتی اکنون ١٨۵ روز خدمت کرده‌ایم و در این مدت همه بخش‌ها و معاونت‌ها اقدامات جدی‌ای را انجام داده‌اند.
عبدالملکی با تاکید بر اینکه ۲۰۰ اقدام اساسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شده است، گفت: در این نمایشگاه جزییات این اقدامات را به اطلاع مردم و مسئولان می‌رسانیم که  امید آفرین است.
وی با اشاره به طرح زیست بوم ملی اشتغال، آن را طرحی مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: این طرح در جهت توسعه و ایجاد اشتغال برای یک میلیون و ٨۵٠ هزار نفر طراحی شده است و هم اکنون در مرحله اجراست.
وزیر تعاون افزود: برای تحقق اهداف طرح زیست بوم اشتغال، زیست بوم اطلس اشتغال با ١٩۵ الگو طراحی شده است، همچنین بر بستر این طرح ۴۰۰ هزار کارآفرین برتر شناسایی و شناسنامه دار خواهند شد که بار اشتغال به دوش این افراد خواهد بود.
وی در ادامه‌اظهارات خود با اشاره به برنامه‌های وزارت متبوعش در حوزه تامین اجتماعی نیز گفت: خدماتی از جمله برقراری بیمه ناباروری، اجرای طرح بیمه خانواده ایرانی برای زنان خانه‌دار، پرداخت حقوق ماهانه مرخصی زایمان نیز ارائه شده است.
در ادامه آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی؛ سخنگو و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم طی اظهاراتی تاکید کرد: در نگاه راهبردی دولت آینده کشور نه در گرو میز مذاکرات بلکه در گرو کار و تلاش جوان ایرانی و توجه به ظرفیت گسترده نیروی انسانی نخبه و توانمند و همچنین کارگران ایرانی است.
علی بهادری‌ جهرمی با بیان اینکه دولت سیزدهم برای اصلاح نگاه به درون به جای نگاه به بیرون تلاش می‌کند، نقش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در این زمینه  نقشی پیشرو و استراتژیک قلمداد کرد و گفت: مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این وجود سنگین‌تر می‌شود که خوشبختانه با تمرکز بر اهداف در این مسیر در حال حرکت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار