۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

اختصاص تسهیلات ویژه به فعالان گردشگری استان گلستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از اختصاص اعتبار ویژه به فعالان گردشگری در استان گلستان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۸۱

اختصاص تسهیلات ویژه به فعالان گردشگری استان گلستان


رحمان فرمانی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ برای پرداخت به طرح‌های گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان اختصاص یافته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با بیان اینکه فراخوان ثبت‌نام این تسهیلات یارانه‌دار منتشر شده است، گفت: متقاضیان می‌توانند به‌صورت اینترنتی درخواست خود را ثبت کنند و دوران مشارکت  این تسهیلات حداکثر ۲۴ ماه با بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماهه است.

به گفتۀ این مقام مسئول در استان گلستان از مجموع تسهیلات یاد شده ۲۷۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال سهم متقاضیان طرح‌های گردشگری استان گلستان است.

فرمانی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل برای پرداخت این تسهیلات معرفی‌شده است، یادآور شد: نرخ سود تسهیلات در مناطق برخوردار ۱۴ درصد و در مناطق کمتر برخوردار ۱۰ درصد است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه گفته‌های خود اذعان داشت: پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بخش گردشگری و کارگاه‌های کوچک و متوسط صنایع‌دستی در اولویت هستند.

برگزاری دوره‌های توانمندسازی جوامع محلی در حوزه گردشگری گلستان

وی همچنین در ادامه گفته‌های خود بر ضرورت همکاری و مشارکت جوامع محلی در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها برای حضور گردشگران و ایجاد جاذبه‌های گردشگری تاکید کرد و اذعان داشت: در مسیر توسعه گردشگری همراهی جوامع محلی و سرمایه‌گذاران بومی بسیار با اهمیت است و در یک تعامل و مشارکت می‌توان از این فضای فراهم شده بیشترین بهره را برد.

فرمانی اظهار داشت: در همین راستا طی سال جاری ۱۸ دوره توانمندسازی جوامع محلی در راستای آموزش جامعه محلی برای جذب و افزایش مشارکت آن‌ها در حوزه گردشگری استان برگزار شده است؛ این دوره با محوریت شناخت صنعت گردشگری با حضور ۳۶۰ نفر در ۱۴ شهرستان استان گلستان برگزار شد.

این مقام مسئول در استان گلستان، تصریح کرد: این دوره‌ها با عناوینی ازجمله کارگاه آموزشی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، گردشگری برای رشد فراگیر، آشنایی با ساختار و کارکرد‌های سازمان‌های مردم‌نهاد و توسعه پایدار گردشگری روستایی، برای فعالان و علاقه‌مندان به این حوزه برگزار شد.

فرمانی با تاکید بر این‌که توانمندسازی جوامع محلی نقش مهمی در رونق و توسعه گردشگری دارد، بیان کرد: برگزاری چنین کارگاه‌هایی برای توسعه جوامع روستایی و محلی به ویژه ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی تأثیرگذار بوده و هدف از برگزاری آن ارتقای سطح توانایی و مهارت‌های کاربردی در راستای توسعه پایدار مناطق روستایی و ارتقا ارائه خدمات، تسهیل و توسعه گردشگری در سطح شهرستان‌های استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار