۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸

ادامۀ روند افزایشی نرخ اجاره کشتی‌های کوچک در ابتدای سال ۲۰۲۲

بازار اجاره کشتی‌های کانتینری ماه ژانویه ۲۰۲۲ را نیز مانند سال ۲۰۲۱ با نرخ‌های سرسام آور پشت سر گذاشت، اما در هفته اول ماه فوریه تا حدودی به تثبیت نرخ‌ها دست یافت.
کد خبر: ۹۲۲۵۳

ادامۀ روند افزایشی نرخ اجاره کشتی‌های کوچک در ابتدای سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آلفا‌لاینر در حال حاضر تقاضا برای اجاره کشتی ها‌ی کانتینری به خصوص کشتی‌های کوچک همچنان بالا است و پیش‌بینی می‌شود این شرایط  در ماه‌های آینده حتی سال ۲۰۲۳  هم ادامه یابد.

بر اساس این گزارش  بازار نرخ اجارۀ کشتی ها‌ی کانتینری در ماه ژانویه سال جاری میلادی آنچنان گرم بود که کارشناسان از آن به عنوان نرخ‌های سرسام‌آور و دیوانه وار یاد می‌کنند.

در این گزارش آمده است کشتی‌های سایز کوچک همچنان از محبوبیت و اقبال بیشتری برخوردارند و نرخ‌های حاکم بر آن‌ها از حداقل ۱۰ سال قبل تا‌کنون بی‌سابقه بوده است.

در این میان کشتی‌های سایز ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ TEU همچنان به رکورد شکنی خود ادامه می‌دهند به گونه‌ای که در ماه ژانویه سال جاری میلادی نرخ اجارۀ کشتی‌هایی با ظرفیت ۲۵۰۰  TEU برای  مدت ۱۲ ماه تا ۸۰ هزار دلار در روز نیز رسید.

اجارۀ این مدل کشتی‌ها برای مدت ۳۶ ماه ۴۰ هزار لار در روز بود در این میان اجارۀ کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۷۰۰ TEU همچنان ادامه داشت و نرخ اجارۀ آن‌ها هم اکنون به ۴۰ هزار در روز برای مدت یک‌سال و ۳۵ هزار  دلار در روز به مدت ۳۶ ماه رسید‌ه است.

بر اساس این گزارش نرخ اجاره کشتی‌های ۱۵۰۰ TEU با قیمت‌های غیر‌قابل تصور برای مدت ۴۸ ماه، ۳۱ هزار و ۵۰۰ دلار در روز رسید.

تقاضا برای کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۰۰۰ TEU تا ۱۲۴۹ TEU همچنان به قوت خود باقی است و کشتی‌هایی با این ظرفیت در ماه ژانویه ۳۵ هزار در روز اجاره شد که  برای مدت دو سال این رقم بین ۲۶  تا ۲۷ هزار و ۵۰۰ دلار در نوسان بود.

در ادامۀ گزارش آمده است نرخ اجارۀ کشتی با ظرفیت ۸۵۰۰ TEU در ۲۵ ژانویه تا ۸ فوریه ۲۰۲۲  بین ۱۳۸ تا ۱۴۵ هزار دلار در روز نوسان داشت همچنین کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۰۰۰ TEU بین ۳۴ تا ۳۶ هزار دلار در روز اجاره داده می‌شد که تا سال ۲۰۲۱ دستیابی به این رقم غیر قابل باور بود.

آلفا‌لاینر در ادامه یاد‌آور شده است بیشتر افزایش نرخ در مسیر‌های آسیایی اتفاق افتاده است و بیشتر کشتی‌هایی که از سوی شرکت‌ها اجاره داده شده متعلق به مرسک و وان‌های بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار