۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

تعمیر اساسی ۲۲ فروند شناور در بندر شهید رجایی از ابتدای سال

تعمیر اساسی ۲۲ فروند شناور در بندر شهید رجایی از ابتدای سال
از ابتدای سال تاکنون، ۲۲ فروند انواع شناور در محوطه تعمیراتی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی بندر شهید رجایی تعمیر اساسی شده یا در حال بازسازی هستند.
کد خبر: ۹۲۲۴۵

به گزارش مانا؛ در حال حاضر ۲۲ فروند انواع شناور با استفاده از توانمندی های صنعت داخلی در محوطه تعمیراتی، بندر شهید رجایی درحال تعمیر هستند که از این تعداد، یک فروند کشتی لایروب در یارد کشتی سازی در مراحل پایانی تعمیرات قرار دارد.
هشت فروند انواع یدک کش متعلق به بنادر بوشهر و چابهار و بندر شهید رجایی است که شش فروند آن به اتمام رسیده و دو فروند نیز درحال بازسازی است. 
از انواع شناورهای دردست تعمیر، هفت فروند انواع شناور تجسس و نجات تندرو را شامل می شود که پنج فروند آن تعمیر شده و دو فروند درحال تعمیر است.
یدک کش سهراب که ۲۸ بهمن ماه جهت انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی و انجام بازدیدهای دوره‌ای رده بندی از آب گیری(داکینگ) و بر روی سرسره تعمیراتی اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی مستقر شده، از نوع یدک کش هایی با سیستم رانش بوده و قادر است در زمان عملیات به تمام نقاط نیرو وارد کند.
دو فروند شناور تندرو راهنمابر تعمیر اساسی زیرآبی شده و کار تعمیر دو فروند شناور چندمنظوره مولتی کت به اتمام رسیده و وارد چرخه عملیات شده است.
سه فروند قایق گشت گارد از آب گیری و تعمیرات زیرآبی آن انجام گرفته و تعمیرات اساسی یک فروند بارج نیز بعد از انجام تعمیرات و تغییر کاربری و قابلیت افزایی به اتمام رسیده است.
در همین راستا چهار دستگاه دیزل ژنراتور و دو دستگاه موتور لایروبی تعمیرات لازم انجام و دو دستگاه موتور رانش مولتی کت‌ها نیز تعمیر اساسی شده است.
شایان ذکر است، سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی توان استقرار انواع شناور از قبیل یدک‌کش، لندینگ‌کرافت، بارج و شناور با طول ۷۰ متر، ۱۵ متر عرض و آبخور پنج متر برای تعمیرات انواع لایروب‌ها و شناورهای صیادی را داراست.

ارسال نظرات
آخرین اخبار