۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

ردیف اعتباری برای لایروبی آبراه بهمنشیر در بودجه ۱۴۰۱

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ردیف اعتباری برای تداوم عملیات لایروبی آبراه بهمنشیر آبادان در بودحه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۱۷

ردیف اعتباری برای لایروبی آبراه بهمنشیر در بودجه ۱۴۰۱

جلیل مختار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: با لایروبی بهمنشیر یکی از خواسته‌ها و آرزوی دیرینه ملوانان و صاحبان شناوری باری و صیادی منطقه برآورده خواهد شد.

وی با بیان اینکه لایروبی بهمنشیر می‌تواند علاوه بر بهبود کشتیرانی و دریانوردی در این آبراه به توسعه و رونق گردشگری کمک شایانی کند افزود: عدم لایروبی اروند اشتغال ساکنان دو سوی بهمنشیر را نیز با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است.  

مختار گفت: در نخستین گام تا پایان امسال ۱۰۰ هزار متر مکعب از آبراه بهمنشیر لایروبی می‌شود.

وی افزود: با توجه به احداث پارک و مجموعه روباز ورزشی در حاشیه بهمنشیر در منطقه کشتارگاه، پیشنهاد شد تا در گام نخست این قسمت که حجم آن ۱۰۰ متر مکعب است لایروبی شود.

مختار گفت: با لایروبی بهمنشیر علاوه بر امکان استفاده مردم از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی به عنوان پارک و فضای سبز، امکان آبیاری نخلستان‌های حاشیه با استفاده از انهار طبیعی فراهم ترخواهد شد.

بهمنشیر شاخه‌ای از کارون است که پس عبور از شرق آبادان به خلیج فارس می‌یزد.

در چند دهه اخیر چندین کارگاه ساخت شناور‌های سنتی و چوبی در ساحل بهمنشیر به علت عمق کم بهمنشیر و عدم استقبال از شناور‌های چوبی تعطیل شده‌اند.

ساکنان بندر چوئبده با استنفاده از آبراه بهمنشیر نقش بسیار مهمی در پشتیبانی از رزمندگان محاصره شده در شهرآبادان در سال‌های ۵۹ و ۶۰ داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار