۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

۷۶۳ کشتی در سال ۲۰۲۱ اوراق شد

۷۶۳ کشتی تجاری، تانکر، فراساحل و مسافری در سال ۲۰۲۱ به یارد‌های اوراق کشتی بنگلادش، هند و پاکستان اعزام شدند. در این سال صنعت اوراق بیشترین سود را عاید دلالان کرد.
کد خبر: ۹۲۱۲۹

اوراق ۷۶۳ کشتی در سال ۲۰۲۱

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مؤسسه NGO Shipbreaking تعداد کشتی‎هایی که در سال ۲۰۲۱ به یارد‌های اوراق اعزام شدند بیشتر شامل تانکرها، کشتی‌های فله‌بر، کشتی‌های مسافری و فراساحل بودند که در میان آن‌ها فقط چهار کشتی کوچک کانتینری به چشم می‌خورد.

این گزارش حاکی است در سال ۲۰۲۱ دلالان صنعت اوراق بیشترین سود را عاید  خود کردند که در ۲۰ سال اخیر بی‌‍سابقه بوده است.

در این سال کارگران کم سن و سال زیادی در یارد‌های اوراق بنگلادش به هند و پاکستان به کار گرفته شدند که به کارگیری آن‌ها خارج از استاندارد‌ها و عرف‌های بین‌المللی است. در این سال حداقل ۱۴ کارگر بر اثر شکستن تجهیزات کشتی‌ها در ساحل چاتوگرام بنگلادش جان خود را از دست دادند و ۳۴ کارگر مجروح شدند.

از سوی دیگر دو نفر در یارد اوراق النگ هند و دو  کارگر در یارد گدانی پاکستان بر اثر تصادم اجناس سنگین کشتی و یا نشت مواد خطرناک  فوت کردند.

"اینگویلد جنسن" مدیر اجرایی NGO Shipbreaking با اشاره به اینکه برخی اوقات آمار‌های تلفات در یارد‌های اوراق کشتی گزارش نمی‌شود، یاد‌آور شد: کارکنان این یارد‌ها از بیماری‌های شغلی به شدت رنج می‌برند. متاسفانه این قبیل یارد‌ها با سازمان‌های مردم نهاد همکاری لازم را ندارند تا بتوان به درمان‌های پزشکی مناسب آنان اقدام کرد.

در سال ۲۰۲۱ مالکان کشتی امارات ۶۰ کشتی را برای اسقاط به بنگلادش و پاکستان فروختند همچنین سنگاپور، یونان و آمریکا هر کدام با بیش از ۴۰ کشتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

"سارا کاستا" از مسئولان مؤسسه مردم نهاد  ship breaking نیز در این زمینه گفت: متأسفانه علاوه بر اینکه قوانین زیست محیطی در یارد‌های بازیافت رعایت نمی‌شود فضای یارد‌ها برای کار و زندگی کارگران به شدت نامناسب است، اما دلالان یارد‌های اوراق  با کسب درآمد‌های بالا نسبت به پنهان‌کاری در زمینه بهداشت کارگران اقدامات لازم را انجام می‌دهند و متاسفانه آمار شفافی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پایان گفت: برخی از خطوط کشتیرانی دارای کشتی‌های با محصولات سمی و خطرناک هستند که به یارد‌های اوراق اعزام  شده‌اند و به علت آلودگی بیش از حد در حال حاضر در یارد‌های بنگلادش و پاکستان رها شده‌اند که در میان آن‌ها اسامی شرکت‌هایی مانند Del Monte Dole، BULL، BW Offshore، Knutsen Group، Maersk، International Seaways، Petrobras و Stolt-Nielsen به چشم می‌خورند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار