۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

تعطیلی بنادر غرب هرمزگان تا پایان این هفته

معاون عملیات دریایی و بندری بنادر غرب هرمزگان گفت: از روز پنج شنبه ۳۰ دی تا روز جمعه اول بهمن ماه از فعالیت شناور‌های صیادی سبک و سنگین، تفریحی و سنتی در بنادر غرب استان هرمزگان جلوگیری می‌شود.
کد خبر: ۹۱۹۵۵

تعطیلی بنادر غرب هرمزگان تا پایان این هفته

به گزارش مانا، خداداد پلاشی روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: طبق اطلاعیه هواشناسی استان هرمزگان، با شروع وزش تند باد شمال غربی با سرعت ۶۰ کیلومتر ارتفاع موج در برخی نقاط حدود ۴.۵ متر خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع اخطاریه منع تردد دریایی برای تمامی شناورهای مسافری، تفریحی، صیادی و تجاری صادر و از هر گونه دریاروی شناورها ممانعت جلوگیری می‌شود. 

 معاون عملیات دریایی و بندری بنادر غرب هرمزگان با بیان اینکه وخامت شرایط بد جوی همراه با کاهش دید افقی، گرد و غبار محلی و مواج شدن دریا همراه خواهد بود، توصیه کرد: تمامی شناورهای درحال تردد در حوزه غرب استان نسبت به ورود به موج شکن‌ها و حوضچه بنادر اقدام نمایند.

به گفته پلاشی، همچنین شناورهای در لنگرگاه از سلامت تمامی سیستم های ناوبری و مخابراتی اطمینان حاصل نموده و موتورهای شناور آماده و سوخت کافی نیز داشته باشند.

وی اضافه کرد: بومیان جزایر نیز نسبت به خروج بیماران نیاز به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی در آخر هفته جاری اقدام و نسبت به تامین مایحتاج خود نیز پیش بینی‌های لازم را انجام دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد:  تمامی اطلاعات در خصوص باز بودن مسیرها و فعالیت بنادر از برج کنترل بنادر استعلام و در صورت بروز هرگونه سوانح دریایی و یا درخواست کمک با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶vhf ارتباط رادیویی حاصل نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار