۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

افزایش هزینه‌های حمل کالا با کانتینر در سال ۲۰۲۲

افزایش هزینه‌های حمل‌و‌نقل کالا با کانتینر در سال ۲۰۲۲ نیز مانند سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت، حتی اگر در مقطعی روند صعودی نرخ‌ها فروکش کند.
کد خبر: ۹۱۹۵۳

افزایش هزینه‌های حمل کالا با کانتینر در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ "پیتر‌ساند" تحلیلگر بیمکو و مدیر ارشد تحلیلگران مؤسسه Xeneta با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۲ شاهد افزایش نرخ‌های حمل‌ونقل کانتینری خواهیم بود یاد‌آور شد: حتی اگر در مقطعی نرخ‌ها کاهش یابد بلافاصله پس از آن روند صعودی در پیش خواهد گرفت.

وی گفت: تقاضای بخش کانتینری پیش از سال نوی چینی، تداوم ازدحام بنادر‎ و تأثیر ویروس اُمیکرون نرخ‌های کانتینری را در سال ۲۰۲۲ در سطح بالا نگه خواهد داشت.

وی در ادامه  تاکید کرد:  به طور کلی بازار کانتینری در سال ۲۰۲۲ رشد  کرده  و قیمت‌ها به بالا‌ترین حد خود خواهد رسید.

به گفته وی از ابتدای سال جدید میلادی نرخ حمل‌و‌نقل کانتینری از شرق دور تا شمال اروپا ۶ درصد و تا مدیترانه دو درصد افزایش یافته است و همچنین نرخ‌ها از خاور دور تا آمریکا در مقایسه با یک ماه پیش افزایش نشان می‌دهد به گونه‌ای که در حال حاضر به ۱۰۷۰۰ دلار رسیده است.

در این ارتباط بسیاری از صاحبان کالا کشتی‌های کانتینری را تا یک سال آینده  رزرو کرده‌اند که همین کار به افزایش قیمت‌ها  منجر می‌شود.

از سوی دیگر تحلیلگران دو‌یچه بانک ضمن تایید گزارش‌های منتشر شده از سوی مؤسسه بیمکو افزایش نرخ حمل‌ونقل کانتینری در سال ۲۰۲۲ را حتمی می‌دانند. در این ارتباط دویچه بانک پیش‌بینی می‌کند بررسی‌های کارشناسانه حاکی است که در سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌شود نرخ حمل‌و‌نقل توسط دو شرکت مرسک و هاپاگ‌لوید به‌طور متوسط ۳۰ درصد افزایش یابد در این ارتباط درآمد مرسک به حداقل ۳۴ میلیارد دلار و در‌آمد هاپاگ لوید به ۲۰ میلیارد دلار بالغ خواهد شد. بدین ترتیب درآمد مرسک  حدود ۴۳ درصد و درآمد هاپاگ‌لوید ۵۶ درصد بالا می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار