۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

صادرات و ترانزیت ۱.۵ میلیون تن کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند به عراق

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: در ۹ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۵۵۱ هزار تن انواع کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند به عراق صادر یا ترانزیت شده است.
کد خبر: ۹۱۹۵۲

صادرات و ترانزیت ۱.۵ میلیون تن کالای غیرنفتی از منطقه آزاد اروند به عراق

محمدرضا اسکندری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: ارزش کالا‌های صادراتی یا ترانزیت شده از کشور‌های آسیای میانه به عراق حدود ۴۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند مهمترین شریک تجاری با عراق است افزود: مهمترین اقلام صادراتی به عراق مصالح ساختمانی، صیفی جات، مواد غذایی، کلینکر، مواد معدنی و شیمیایی بوده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند در ادامه گفت: بخشی از صادرات کالا به عراق از طریق بنادر آبادان و خرمشهر صورت گرفته است.

اسکندری با اشاره به اینکه میزان صادرات و ترانزیت کالا به عراق در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از سه برابر شده است افزود: کاهش مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و بسترسازی برای افزایش صادرات از عوامل اصلی افزایش صادرات کالا به عراق از منطقه ازاد اروند بوده است.

وی با بیان اینکه با اتصال خط ریلی خرمشهر به بندر بصره تا دو سال آینده شاهد جهش صادرات و ترانزیت کالا به عراق خواهیم بود افزود: با رفع کامل مخاطرات ناشی از ویروس کرونا شاهد جهش صادرات کالا به عراق خواهیم بود.

منطقه آزاد اروند دارای شبکه‌های ارتباطی، زمینی، هوایی، ریلی و دریایی است و از طریق اروندرود و خلیج فارس به آب‌های بین‌المللی متصل می‌شود.

این منطقه در محدوده‎ای از شهر‌های بندری خرمشهر، آبادان، جزیره مینو و بخش‌هایی از سواحل شرقی اروندرود و کارون در پهنه‌ای به مساحت ۳۴ هزار هکتار شکل گرفته است.

تا کنون صد‌ها شرکت داخلی و خارجی به خصوص کشور‌های حاشیه خلیج فارس در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار