۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

سرعت ترخیص کالا در بندر لنگه با ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک

سرعت ترخیص کالا  در بندر لنگه با ۲۴ ساعته شدن فعالیت گمرک
وزیر اقتصاد و دارایی در بازدید از اداره گمرک و دریانوردی شهرستان بندر لنگه دستور فوری رسیدگی به مسئله ۲۴ ساعته شدن بندر لنگه را صادر کرد.
کد خبر: ۹۱۹۳۰

به گزارش مانا، شهرستان بندرلنگه و یکی از بنادر مهم در جنوب ایران است. اتصال این بندر از سه جهت به شبکه جاده‌ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب‌های بین‌المللی، باعث شده تا این شهر به‌عنوان بندری تجاری در عرصه ملی و بین‌المللی مطرح باشد و به عنوان یکی از کانون‌های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی  خلیج فارس قلمداد شود. اما مشکلاتی که در این بندر وجود دارد موجب شد تا مسئولین این بندر ضمن درخواست رفع مشکلات این بندر خواستار 24 ساعته شدن این بندر به منظور تسریع در روند ترخیص کالا شوند.   

قاسم عسکری نسب مدیر بنادر لنگه در بازدید از این بندر با اشاره به رشد صادرات بندر لنگه عنوان کرد: بندر لنگه رشد ۱۵۰ درصدی داشته و دارای جایگاه پنجم در بین بنادر است.

عسکری نسب با تشریح آمارهای ۹ ماهه نخست سال جاری در بحث ترانزیت و صادرات کالا از این بندر گفت: ظرفیت بندر لنگه بیش از این نیست و نیازمند ایجاد یک بندر جدید هستیم و یا افزایش گنجایش و ظرفیت بندر خود.

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه نیز افزود: بحث هایی چون تخفیف های گمرکی دیگر بنادر موازی لنگه باعث رکود این بندر شده است. لذا خواهشمندیم که یک سری رویه های دیگر بنادر را شامل بندر لنگه کنید تا این بندر نیز بتواند از ظرفیت خود بیش از پیش استفاده کند.

عسکری نسب افزود: ما بین دو منطقه آزاد قرار داریم با همان موقعیت اما مزایای منطقه آزاد را نداریم.

مدیر بنادر لنگه در ادامه گفت: همین مسئله تخفیف‌ها موجب رونق بندر می شود که هنوز شامل ما نمی شود.

در ادامه ناصر نوروزی، مدیر گمرک بندرلنگه از لزوم ۲۴ ساعته شدن بندر لنگه گفت.

مدیر گمرک بندر لنگه افزود: برخی از کالاها نیازمند ترخیص فوری و ... هستند که همین مسئله اهمیت ۲۴ ساعته بودن بندر را بیان می کند.

با توجه به موارد مطرح شده از سوی مدیر بنادر لنگه و مدیر گمرک بندرلنگه احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی پس از ارزیابی ها دستور فوری رسیدگی به مسئله ۲۴ ساعته شدن بندر لنگه را صادر کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار