۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴

کلوپ‌های P&I کیش و قشم به دانش روز مجهز هستند

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، با اشاره به اهمیت حمل و نقل دریایی در مقایسه با حمل و نقل هوایی و ریلی، گفت: کشور‌هایی که به آب‌های آزاد دسترسی داشته و بنادر توسعه یافته‌ای هم دارند، ۹۰ درصد حمل و نقل خود را در آب‌های آزاد انجام می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۹۱۴
کلوپ‌های P&I کیش و قشم به دانش روز مجهز هستند
به گزارش مانا؛ "علی اسمعیلی‌پور"، در برنامه زنده اینستاگرامی بیمه مرکزی، بیمه‌های دریایی را جزء قدیمی‌ترین و با سابقه‌ترین بیمه‌نامه‌ها خواند و افزود: کلوپ‌های P&I یا انجمن‌های حمایت وغرامت به صورت تعاونی غیرانتفاعی در دنیا فعالیت می‌کنند و سهم هریک از اعضا در تعهدات و خسارت‌ها کاملاً برابر است.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، درخصوص چرایی شکل گرفتن کلوپ‌ها اظهارداشت: بیمه‌های تجاری، بیمه بدنه کشتی‌ها و مسئولیت شناور‌ها را پوشش دادند، اما پوشش سه چهارم باقی مانده برای مالکان کشتی‎‌ها سخت بود و به همین دلیل یک کلوپ براساس تعهدات این کشتی‌ها در دنیا شکل گرفت.

اسمعیلی‌پور، افزود: امروزه کلوپ‌های P&I یک شبکه بسیار وسیعی از نمایندگان را در دنیا دارند و در تمام بنادر دنیا به شناور‌ها سرویس می‌دهند.

 وی ادامه داد: دو کلوپ معتبر در دنیا چیزی حدود ۷۰ درصد از شناور‌های دنیا را تحت پوشش خود دارند و تمام شناور‌های دنیا به نوعی عضو این دو کلوپ هستند و شرط حرکت درآب‌راه‌ها و پهلوگیری در بنادر، داشتن بیمه نامه‌های p&I است.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، بیان کرد: موقعیت استراتژیکی بنادر ایران از لحاظ دسترسی به بنادر دنیا و آبراهه‌ها موجب شده تا صادرات نفت و مشتقات آن و واردات کالا‌ها در ایران توسط دریا‌ها انجام شود به همین دلیل و با توجه به شرایط پیش آمده کلوپ‌های کیش و قشم در سال ۹۰ ایجاد شدند و در حال حاضر با سابقه‌ای ۱۰ ساله دانش خوبی دارند.

اسمعیلی‌پور، اذعان داشت که، بیمه نامه‌های مسئولیت دامنه خیلی گسترده‌ای دارند و در پوشش‌های p&I از کوچکترین اتفاقی که ممکن است بیفتد مانند فقدان بار، آسیب به تأسیسات بنادر و حتی آسیب‌های زیست محیطی که ممکن است در آلودگی آب‌ها صورت بگیرد را پوشش می‌دهند.

وی، ارقام پوشش داده شده توسط کلوپ‌های P&I را سنگین و بالا خواند و گفت: در ایران با توجه به تأسیس این کلوپ‌ها، بیمه مرکزی به عنوان پشتوانه و بیمه‌گر اتکایی با این شرکت‌ها همکاری می‌کند.

مدیرکل بیمه‌های اتکایی باربری، کشتی و هواپیمای بیمه مرکزی، اذعان داشت که کلوپ‌های P&I کیش و قشم به دلیل ارتباط با بنادر دنیا به دانش روز تجهیز هستند.

اسمعیلی‌پور، تاکید کرد: تا قبل از سال ۹۰ بیمه‌های P&I ایران توسط کلوپ‌های بین‌المللی پوشش داده می‌شدند، اما پس از سال ۹۰ که کلوپ‌های P&I کیش و قشم تأسیس شدند خیلی از بنادر دنیا این دو کلوپ را نمی‌شناختند و پهلوگیری، بارگیری و ورود آن‌ها به اسکله‌ها در اوایل خیلی مشکل بود.

به گفته وی، بیمه مرکزی به تمام بنادری که کشتی‌های ایران می‌رفتند اعلام کرد که این کشتی‌ها گارانتی دولتی را دارند و در حال حاضر کاملاً این دو کلوپ نیرو‌های متخصصی دارند و در حال فعالیت بین‌المللی هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار