۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

ایجاد ۲ مرکز گردشگری ساحلی و دریایی در هرمزگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از صدور موافقت اصولی برای ایجاد دو مرکز گردشگری ساحلی و دریایی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۷۰

ایجاد ۲ مرکز گردشگری ساحلی و دریایی در هرمزگان
سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به صدور ۹۴ موافقت اصولی برای ایجاد تاسیسات گردشگری در هرمزگان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۹۴ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری در استان صادر شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با تاکید بر ضرورت توسعه گردشگری دریایی در استان هرمزگان با وجود پتانسیل‌های بالای سواحل و وجود جزایر متعدد در آب‌های استان از صدور موافقت اصولی برای ایجاد دو مرکز گردشگری ساحلی و دریایی در این استان خبر داد.

به گفته وی، سایر موافقت اصولی‌های صادر شده شامل ایجاد ۴۸ مجتمع گردشگری، ۲۳ سفره‌خانه سنتی، ۱۳ اقامتگاه بومگردی، دو هتل، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی، دو مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری و محیط و پارک طبیعت گردشگری روستایی و یک اقامتگاه سنتی است.

بناوند با بیان اینکه موافقت اصولی  به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان صورت گرفته است، گفت: پروژه‌های مذکور با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال و اشتغال دو هزار و ۲۹۹ نفر صادرشده است.

وی در ادامه گفته‌های خود به پرداخت هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال تسهیلات گردشگری در استان هرمزگان از ابتدای سال جاری تا‌کنون  اشاره کرد و بیان داشت: این تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸، تسهیلات اشتغال روستایی و مشاغل گردشگری آسیب‌دیده از کرونا بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اذعان داشت: از محل اعتبارات تسهیلات تبصره ۱۸ مبلغ ۴۴۰ میلیارد ریال تصویب شده که مبلغ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برای دو طرح شامل دو هتل ۵ ستاره پرداخت‌شده است.

بناوند با اشاره به اینکه همچنین از ابتدای سال تاکنون از محل اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی مبلغ ۹۲ میلیارد ریال پرداخت‌شده است، افزود: این مبلغ برای پنج طرح گردشگری شامل دو مجتمع تفریحی، یک سفره‌خانه سنتی و دو اقامتگاه بومگردی بوده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، یادآور شد: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال تسهیلات برای کسب‌وکار‌های گردشگری آسیب‌دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار