۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر مسافر از بنادر شهیدحقانی و هرمز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابجا شدند.
کد خبر: ۹۱۸۶۵

جابه‌جایی بیش از یک میلیون نفر مسافر از بنادر شهیدحقانی و هرمز

به گزارش مانا، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به افزایش جابه‌جایی مسافران و گردشگران در پایتخت گردشگری ایران اظهارداشت: در دو سال گذشته با وجود شرایط متأثر از اپیدمی ویروس کرونا و نیز تاکید مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مراقبتی، تردد بین جزایر مرکز استان با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های کرونایی همراه بود اما از سال ۱۴۰۰ با تزریق واکسن، شاهد روند کاهشی این ویروس و به تبع آن افزایش شمار سفرهای دریایی در بنادر مرکز استان هستیم.

وی به افزایش جابه‌جایی مسافران و گردشگران در بنادر مسافری شهید حقانی و هرمز در سال جاری اشاره کرد و افزود: از بازه زمانی سال جاری تا نیمه امسال یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر مسافر و گردشگر از بنادر شهید حقانی و هرمز جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: از این تعداد مسافر و گردشگر، یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر مسافر از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز تردد داشته اند که افزایش ۶۰ درصدی طی این مدت به ثبت رسیده است.

به گفته محمدحسینی تختی، با جابجایی ۴۳۶ هزار و ۱۶۵ نفر مسافر و گردشگر در مسیر دریایی بندر هرمز به قشم و بندر شهید حقانی، این میزان رفت و آمد نسبت به سال گذشته در همین مدت ۱۷۱ درصد افزایش را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و مراقبتی برای پیشگیری از موج ششم ویروس کرونا بیش از گذشته مورد توجه است، خاطرنشان کرد: با توجه به ورود سویه جدید اُمیکرون به کشور رعایت الزامات در بنادر مسافری و در طول سفربشکل دقیق انجام می‌پذیرد و با هرگونه عادی‌انگاری و سهل‌انگاری برخورد خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان استفاده از ماسک در تمام محیط بندر، شناورها و استفاده از مواد ضدعفونی را الزامی دانست و خواستار رعایت تمامی شیوه‌نامه بهداشتی از سوی گردشگران و مسافران دریایی شد.

بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور همه ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران و گردشگرانی است که در مسیرهای سه گانه دریایی تردد می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار