۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶

اجرایی شدن قانون اقدام ملی حفاظت از دریا‌ها طی برنامه هفتم توسعه

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار سازمان تبدیل برنامه اقدام ملی حفاظت از دریا‌ها به یک لایحه است، گفت: به این ترتیب برنامه اقدام عمل دریا تبدیل به یک قانون و با یک بند قانونی در برنامه توسعه هفتم لازم الاجرا برای ۲۵ دستگاه خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۸۶۲

اجرایی شدن قانون اقدام ملی حفاظت از دریا‌ها طی برنامه هفتم توسعه


احمدرضا لاهیجان زاده در گفتگو با خبرنگار مانا با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تهیه برنامه اقدام ملی حفاظت از دریا‌هاست، گفت: تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از دریا‌ها بر اساس برنامه ریزی انجام شده طی برنامه ششم توسعه با شرح خدمات مفصل در حال تهیه است.

مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، در ادامه عنوان کرد: بر اساس پیوست برنامه ششم توسعه سازمان محیط زیست باید نسبت به تهیه برنامه اقدام ملی حفاظت از دریا اقدام می‌کرد.

معاون سابق محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان ساخت: به این منظور مشاور انتخاب شد و در شرایط کرونا ده‌ها جلسه وبینار و حضوری برگزار کردیم.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، به این منظور نزدیک به ۱۲۰ کارشناس برای بررسی برنامه در تمام دستگاه‌ها مشخص شدند و وقت زیادی برای تدوین برنامه اقدام ملی حفاظت از دریا‌ها صرف شد.

وی با اشاره به اینکه به منظور تهیه برنامه اقدام ملی حفاظت از دریا‌ها ۲۵ دستگاه به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم مشخص شدند، اذعان داشت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با این ۲۵ دستگاه، برنامه‌ای به عنوان برنامه عمل دستگاه‌ها برای افق برنامه پنج ساله هفتم تنظیم و در نهایت با امضای معاون اول ریاست جمهوری به همه دستگاه‌ها ارجاع داده شد.

مشاور رئیس سازمان و مسئول پیگیری و اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست، ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل برنامه اقدام ملی حفاظت از دریا‌ها به یک لایحه است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، قرار است در دولت جدید این لایحه جهت تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارائه داده شود.

لاهیجان زاده تاکید کرد: به این ترتیب برنامه اقدام عمل دریا تبدیل به یک قانون و با یک بند قانونی در برنامه توسعه هفتم لازم‌الاجرا برای تمام دستگاه‌های مربوطه خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار