۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

هدف گذاری ۲ ساله برای احداث راه آهن خرمشهر- شلمچه - بصره

استاندار خوزستان از هدف گذاری دو ساله برای احداث راه آهن خرمشهر - شلمچه - بندر بصره خبر داد.
کد خبر: ۹۱۸۴۷

هدف گذاری ۲ ساله برای احداث راه آهن خرمشهر- شلمچه - بصره

به گزارش خبرنگار مانا دکتر صادق خلیلیان در دیدار سرکنسولگر عراق در خوزستان، اتصال ریلی ایران و عراق از طریق این خط  ریلی برای هر دو کشور را بسیار مهم خواند و گفت: راه آهن “خرمشهر- شلمچه – بصره” در زمینه‌های مختلف به ویژه ایجاد بستری ارزان در حوزه صادرات بسیار کمک کننده و مؤثر واقع خواهد شد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد اخیر وزیر راه و شهرسازی ایران با طرف عراقی برای شروع این پروژه منطقه‌ای اظهار داشت: با اتصال خط راه آهن خرمشهر- شلمچه - بصره، اتصال ریلی بنادر عراق و بنادر جنوبی ایران امکان پذیر خواهد شد و فصل تازه‌ای از روابط راهبردی ایران و عراق رقم خواهد خورد.

استاندار خوزستان افزود: این خط ریلی، ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های شرقی مدیترانه را متصل خواهد کرد و امکان عزیمت زایران ایرانی را به کشور‌های مقدس عراق فراهم می‌کند.

خلیلیان احداث خط آهن خرمشهر- شلمچه- بصره یکی از بزرگترین پروژه‌های زیربنایی برای نزدیکی دو ملت ایران و عراق خواند و افزود: صادرات کالا از عراق نیز از طریق این خط آهن فراهم می‌شود.   

ابراهیم صالح محمد سرکنسولگر عراق در خوزستان پیرامون توسعه روابط استان خوزستان با استان‌های همسایه گفتگو کرد و افزود: تسهیل تجارت، رفت و آمد گردشگران و اتباع دو کشور با ساخت راه آهن خرمشهر - بصره هموار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مانا خط آهن خرمشهر تا شلمچه به طول ۱۵ کیلومتر انجام شده و ادامه این خط از شلمچه تا بصره به طول ۳۲ کیلومتر قرار است با مشارکت شرکت‌های ایرانی و عراقی انجام شود.

اتصال جاده‌ای و ریلی منطقه آزاد اروند با بنادر جنوبی عراق نیز فرصتی برای توسعه بنادر خرمشهر و آبادان فراهم خواهد کرد.

هم اکنون ارتباط دریایی خرمشهر با بنادر جنوبی عراق برقرار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار