۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸

تدابیر شدید ایمنی و بهداشتی بنادر برای مقابله با کرونای اُمیکرون

سویه جدید کووید ۱۹ موسوم به اُمیکرون جامعه بندری را به شدت به تلاش و تکاپو واداشته تا بتوانند از یک سو زمینه باز بودن بنادر را فراهم کنند و از سوی دیگر با ویروس منحوس جدید مقابله کنند.
کد خبر: ۹۱۸۴۶

تدابیر شدید ایمنی و بهداشتی بنادر برای مقابله با کرونای اُمیکرون

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت‌های معتبر دریایی اکثر کشور‌های ساحلی اعلام کردند در تمامی بنادر تست کرونا از خدمه گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن آزمایش خدمه امکان تغییر و تردد در بندر را خواهد داشت در این ارتباط ممکن است کشتی‌های ورودی به بنادر به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند و پس از تست کل خدمه به آن‌ها اجازۀ تخلیه و بارگیری داده شود همچنین خدمه حداقل باید دو دوز واکسن را تزریق کرده باشند. ضمن اینکه حمل‌ونقل هوایی کشور‌های ساحلی برای جابه‌جایی خدمه با تست منفی آمادگی لازم را دارند.

بر اساس این گزارش چین اعلام کرد تست PCR بعد از پهلوگیری کشتی‌ها برای خدمه الزامی است درصورتی‌که تست PCR برای خدمه‌ای منفی نشود امکان ورود آن به بندر وجود ندارد و آن‌ها به مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهند شد و تا زمانی‌که تست خدمه منفی نباشد اجازۀ تخلیه و بارگیری داده نخواهد شد. در اطلاعیه‌ای که از سوی چین به مراکز بندری صادر شده به مدیران بنادر توصیه شده ورود خدمه از کشور‌های هند، پاکستان، لائوس، برمه، کامبوج، تایلند، نپال، روسیه و تایوان فقط با اعمال پروتکل‌های شدید بهداشتی و انجام تست‌های لازم امکان پذیر است.

کشور آرژانتین نیز اقدامات شدید بهداشتی را پیرامون ورود کشتی و تغییر خدمه اعمال کرده و به خدمه‌ای که واکسینه نشده‌اند اجازه ورود به بندر داده نخواهد شد.

کشور کانادا اقدامات سختی را برای خدمه کشتی‌ها در نظر گرفته که از جمله آن می‌توان به آزمایش PCR اشاره کرد. این کشور به افرا‌دی که واکسینه نشده اند ۷۲ ساعت مهلت می‌دهد که کانادا را ترک کنند. در این کشور ورود خدمه از کشور‌های بوتسوانا، مصر، اسواتینی، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، نیجریه، آمریکای جنوبی و زیمبابوه ممنوع است.

شیلی اجازه تغییر خدمه با قرنطینه هفت روزه را در بنادر آزاد اعلام کرده است همچنین آزمایش PCR الزامی است و امکانات هوایی برای بازگشت خدمه وجود دارد.

السالوادور نیز اعلام کرده خدمه‌ای که با کشتی‌ها وارد بنادر می‌شوند باید در مدت ۷۲ ساعت تست PCR بدهند در صورتی‌که تست آن‌ها مثبت باشد اجازه ورود به بنادر آن کشور داده نمی‌شود.

در ادامۀ این گزارش‌ها آمده است اگرچه در حال حاضر و با شرایط فعلی بنادر بسته نخواهد بود، اما تدابیر شدید بهد‌اشتی در بنادر حاکم است و منفی بودن تست PCR یکی از موارد اقامت پرسنل در بندر و یا در کشتی است.

اکثر مغازه‌ها و رستوران‌های بندری بسته خواهد بود و به مراکز بهداشتی مستقر در بنادر اعلام کردند که تست PCR را در کوتاهترین زمان اعلام کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار