۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰

رونمایی از کتاب "بر مدار دریا"

مراسم رونمایی از کتاب "بر مدار دریا" با حضور معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۸۳۹

رونمایی از کتاب

رونمایی از کتاب

به گزارش مانا به نقل از تسنیم، رونمایی از کتاب "بر مدار دریا" طی مراسمی با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس کمیته توسعه دریای محور مجمع تشخیص مصحلت نظام، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران و معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خبرگزاری تسنیم انجام شد.

نویسنده این کتاب پروفسور "یوانیس تئوتاکاس" است که توسط امید اسلام جمال گلزاری معاون توسعه بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ترجمه شده است. در این کتاب به مسائل مربوط به مدیریت شرکت‌های کشتیرانی پرداخته شده است.

گلزاری در مراسم رونمایی از این کتاب گفت: با توجه به تخصص دانشگاهی و فعالیت های پژوهشی‌ام در حوزه مطالعات هیدروپلیتیک ( سیاست آب ) و همچنین جایی که در زمان حاضر فعالیت می‌کنم مستقیما به آب و به تبع آن به دریا مرتبط است و نقش اساسی در حوزه حمل‌ونقل را ایفا می‌کند، به دنبال منابع جدید در این حوزه بودم.

وی یادآور شد: با وجود جستجوی فراوان، چیزی که بتواند سمت و سویی در این بخش را نشان دهد و مواردی را تشریح و تبیین کند را پیدا نکردم.

وی ادامه داد: بر این اساس با بررسی منابع خارجی در نهایت کتاب 2018 میلادی پروفسور "سوانیس تئوتاکاس" با عنوان "مدیریت شرکت‌های کشتیرانی" را برای ترجمه انتخاب کردیم. پروفسور تئوتاکاس استاد بلامنازع در حوزه حمل‌ونقل دریایی دنیاست.

معاون بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که در ایران چنین کتابی در صنعت کشتیرانی  را در حوزه ترجمه کم داریم که به صورت جامع به تمام ابعاد صنعت بپردازد، اضافه کرد:‌ این کتاب از روز شنبه 18 دی‌ماه در سطح کشور برای استفاده علاقه‌مندان توزیع می‌شود. امیدواریم این کتاب بتواند برای افرادی که به حوزه حمل‌ونقل دریایی و کشتیرانی علاقه‌مند بوده و در این بخش فعال هستند، گره‌گشای مشکلات باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار