۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳

کانال سوئز به رکورد بی‌سابقه درآمد ۶.۳ میلیارد دلاری دست یافت

کانال سوئز در سال ۲۰۲۱ به رکورد بی‌سابقه ۶.۳ میلیارد دلاری دست یافت. این درآمد مسئولان کانال را بر آن داشت تا هزینۀ حمل و نقل و ترانزیت را در سال ۲۰۲۲ حدود ۶ درصد بالا ببرند.
کد خبر: ۹۱۸۳۱

کانال سوئز به رکورد بی‌سابقه درآمد ۶.۳ میلیارد دلاری دست یافت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش منتشره از سوی ادارۀ کانال سوئز در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۲۰۶۹۴ کشتی از این کانال ترانزیت شد که نسبت به سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

"اسامه ربیع" رئیس اداره کانال سوئز در زمینه ترانزیت کالا از این کانال در سال ۲۰۲۱ گفت: تناژ خالص محصولات ترانزیت شده از این کانال در سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۱، ۲ میلیارد تُن بود.


وی گفت: ۱۵۳۲ کشتی برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ از این کانال عبور کردند که حدود ۶۰۰ میلیون دلار درآمد جدید را نصیب این کانال ساخت.

وی در ادامه گفت: تعداد ۹۳۷ کشتی حامل LNG و حدود ۵۱۸۶  فروند کشتی کانتینری از این کانال عبور کردند که در‌آمد آن‌ها برای این کانال بیش از یک میلیارد دلار بود.

وی با اشاره به اینکه ادارۀ کانال قصد دارد هزینه‌های حمل‌و‌نقل برای سال ۲۰۲۲ را ۶ درصد افزایش دهد، گفت: بنا داریم تشویق‌هایی را برای کشتی‌های سبز و دوستدار محیط زیست در نظر بگیریم.

وی در پایان گفت: در سال جدید میلادی طرح توسعۀ بخش جنوب کانال اجرا می‌شود که این کار حدود ۲۰ مایل به وسعت کانال خواهد افزود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار