۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

پیشرفت ۶۳ درصدی احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندرامام

پیشرفت ۶۳ درصدی احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندرامام
پروژه احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام (ره) با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی با هدف تأمین سوخت ارزان و پاک برای صنایع مستقر در این مجتمع بزرگ بندری به مراحل نهایی خود نزدیک می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۰۳

به گزارش مانا؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) گفت: عملیات گازرسانی پس از احداث ایستگاه‌های TBS  اول و دوم و ساخت تجهیزات مربوطه از جمله لوله‌های فولادی به متراژ هفت هزار متر و همچنین ایجاد جاده سرویس برای عملیات لوله‌گذاری به مراحل پایانی رسیده و به زودی شاهد بهره‌گیری از این سوخت برای مصارف مختلف از جمله گرمایش خواهیم بود.
عادل دریس افزود: در پروژه شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام که با اعتباری بالغ بر  به ۷۶۵ میلیارد ریال در حال انجام است، ۲۷ هزار متر مکعب گاز طبیعی از طریق دو مسیر و با برخورداری از دو ایستگاه تقلیل فشار به تمام نقاط منطقه ویژه اقتصادی بندرامام انتقال داده می‌شود.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خاطر نشان کرد: عملیاتی شدن پروژه گازرسانی به این بندر بزرگ تجاری علاوه بر رفع درخواست متقاضیان به سوخت ارزان و در نتیجه کاهش هزینه تمام شده‌ کالا و خدمات، موجب تغییر سوخت مصرفی تعدادی از کارخانجات  و صنایع از سوخت مازوت به گاز طبیعی، تأمین سوخت نیروگاه و در نتیجه توسعه روز افزون شرکت های فعال در این مجتمع بندری می‌شود.
گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با مشارکت فعالانه در بیست و دومین دستاورهای پژوهشی و فنّاوری استان خوزستان و نهمین فن‌بازار استان خوزستان تازه‌ترین اقدامات و دستاوردهای خود را در حوزه‌های پژوهشی و بازطراحی ساخت و تولید قطعات حساس تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری و دریایی در معرض دید علاقمندان قرار داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار