۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸

فعالیت‌های صیادی و گردشگری در قشم تعطیل است

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم گفت: با ورود یک موج بارشی جدید به استان هرمزگان و شدت بارش باران از روز یکشنبه در قشم، هرگونه فعالیت دریایی شامل صید و تفریحات آبی، سفر به مراکز گردشگری دریایی شامل جزیره هنگام و جنگل‌های حرای قشم تعطیل است.
کد خبر: ۹۱۷۹۹

فعالیت‌های صیادی و گردشگری در قشم تعطیل است


به گزارش مانا، علی اشتری افزود: وزش بادهای تند جنوب شرقی همراه با رگبار و رعد و برق، باعث تلاطم دریا و اختلال در کلیه فعالیت‌های دریایی در روزهای یکشنبه و دوشنبه می‌شود.

مدیر بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: با توجه به تعطیلی مراکز گردشگری و احتمال تعطیلی بندر مسافربری شهید ذاکری قشم، مسافران و گردشگران پیش از سفر تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی اظهار کرد: در صورت تعطیلی اسکله شهید ذاکری قشم، تردد در بنادر لافت و پهل توسط لندینگ‌کرافت انجام می‌شود.

اشتری افزود: اداره بنادر و دریانوردی آماده ارایه خدمات به مسافران، گردشگران و شهروندان است و تا تامین سلامت سفر اجازه تردد به شناورها داده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم با شماره ۱۵۵۰ به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات امداد و نجات به مسافران، گردشگران و شهروندان است.

شهرستان قشم دارای هشت اسکله گردشگری سه اسکله مسافری و هشت اسکله تجاری است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار