۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

نجات هشت صیاد در آب‌های کوه مبارک جاسک

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با اقدام به موقع تیم جستجو و نجات دریایی (ناجی ۱۰) هشت صیاد گرفتار در آب‌های حوالی کوه مبارک شهرستان جاسک نجات یافتند.
کد خبر: ۹۱۷۸۱

نجات هشت صیاد در آب‌های کوه مبارک جاسک

به گزارش مانا، اسماعیل مکی‌زاده روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یک قایق صیادی سه‌شنبه شب بدون توجه به هشدارهای هواشناسی برای صید عازم دریا و با تغییرات شرایط جوی و آبگرفتگی، صیادان سحرگاه دچار اضطرار می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از اعلام اضطرار حوالی ساعت ۶ صبح امروز چهارشنبه بلافاصله شناور ناجی ۱۰ مرکز جستجو و نجات دریایی از شهرستان جاسک عازم محل شده و با وجود وزش باد شدید و تلاطم دریا در کمترین زمان ممکن موفق به نجات هشت صیاد گرفتار شدند.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محل دقیق حادثه را ۱۵ مایلی جنوب کوه مبارک اعلام کرد و گفت: هر هشت سرنشین این قایق صیادی در سلامت کامل به بندر جاسک منتقل و به وجود تلاش های صورت گرفته قایق این صیادان به دلیل آبگرفتگی شدید غرق شد.

وی علل این حادثه را تغییرات شرایط جوی و بی توجهی به هشدار جوی و دریایی اعلام کرد و بیان داشت: به رغم تمامی هشدارها مبنی اجتناب از سفر شناورهای سبک در روزهای پیش روز این صیادان اقدام به دریاروی و صیادی کرده‌اند.

مکی‌زاده با تاکید بر این موضوع که شماره تماس ۱۵۵۰ پل ارتباطی دریانوردان با مرکز جستجو و نجات دریایی استان است، بیان داشت: این مرکز به شکل شبانه‌روزی وظیفه دریافت گزارش‌ها شرایط اضطرار را در پهنه آبی استان بر عهده دارد تا پس از دریافت شرایط اضطرار در کوتاه ترین زمان ممکن، نسبت به امداد رسانی اقدامات لازم صورت پذیرد.

شایان ذکر است؛ طبق اطلاعیه هواشناسی هرمزگان، از پایان هفته جاری تا دوشنبه ۱۳ دی‌ماه جریان بارش‌ها سنگین و شدید استان‌های جنوبی به ویژه هرمزگان را در سیطره خود قرار خواهد داد که همراه با این جریان، تندبادهای لحظه‌ای و تلاطم دریا در مناطق دریایی استان نیز پیش‌بینی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار