۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶

سرگردانی دوباره کشتی‌ها در قاره آمریکا در پی شیوع کرونا

دست کم چهار کشتی اقیانوس پیما در قاره آمریکا به خاطر شیوع کرونا موفق به پیاده کردن مسافرانشان نشده‌اند.
کد خبر: ۹۱۷۷۵

سرگردانی دوباره کشتی‌ها در قاره آمریکا در پی شیوع کرونا

به گزارش مانا، شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد دست کم چهار کشتی اقیانوس پیمای کروز این هفته در قاره آمریکا به خاطر وجود مواردی از ابتلا به کرونا، اجازه نزدیک شدن به بنادر و یا پیاده کردن مسافر در بنادر را نیافتند.

بنابر گزارش سی ان ان، اگرچه از زمانی که کشتی‌های آمریکایی با الزام تزریق واکسن و به کارگیری دیگر اقدامات بهداشتی برای به حداقل رساندن شیوع کرونا، از تابستان خدمات خود را از سر گرفته‌اند، اما شمار کشتی‌های کروزی که مجبور شدند برنامه‌های سفر خود را تغییر دهند، افزایش یافته است.

شرکت کشتیرانی «هلند آمریکا لاین» به شبکه سی ان ان گفت: تعداد اندکی از خدمه‌ای که به طور کامل واکسینه شده بودند، جواب آزمایش شان مثبت در آمد؛ اما همه آن‌ها یا اصلاً بدون علائم بیماری هستند و یا علائمی خفیف دارند.

با این حال، این اختلال‌ها در سفر‌های دریایی با آنچه در مارس ۲۰۲۰ اتفاق افتاد، فاصله دارد؛ زمانی که همه‌گیری کرونا سبب شد تا این صنعت با تعطیلی روبه‌رو شود و به هفته‌ها تلاش برای تخلیه مسافران از کشتی‌ها و خدمه آن منجر شد؛ چرا که در آن زمان بنادر دریایی به روی کشتی‌هایی که در آن‌ها موارد ابتلا به کرونا مشاهده شده بود، بسته شده بود.

حال این اختلال در سفر‌های دریایی کنونی در زمانی صورت پذیرفته است که نگرانی‌های جهانی درباره قدرت سرایت پذیری بالای سویه «اُمیکرون» بالا گرفته و آمار ابتلا به کرونا در آمریکا و مناطق دیگر جهان رو به افزایش است. همچنین این در حالی است که مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید در سخنانی از مردم آمریکا خواسته است به دلیل شیوع سویه جدید کرونا جشن‌های سال نو میلادی را برگزار نکنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار