۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

اختصاص اعتبار ویژه برای گردشگری دریایی هرمزگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، گفت: طی سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری به استان هرمزگان بر تخصیص اعتبار ویژه برای توسعه گردشگری دریایی این استان تاکید شد.
کد خبر: ۹۱۷۶۳

اختصاص اعتبار ویژه برای گردشگری دریایی هرمزگان

سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان هرمزگان به دلیل بهره مندی از جزایر زیبا در آب‌های خلیج فارس و نیز وجود سواحل بی نظیر در خلیج فارس و نیز دریای مکران، یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری دریایی کشور محسوب می‌شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به سفر اخیر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان هرمزگان و بازدید از جزیره هرمز، گفت: ایشان بر ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و تخصیص اعتبار ویژه برای توسعه گردشگری دریایی این استان تاکید داشتند.

به گفته وی، با توجه به عنایت خاص وزیر جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر ضرورت توسعه گردشگری دریایی، امیدواریم به زودی شاهد توجه ویژه در زمینه تخصیص اعتبارات در راستای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی باشیم.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: با توجه به قول‌های مساعد وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آینده بسیار خوبی  برای گردشگری دریایی استان هرمزگان در آب‌های ساحلی و جزایر خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، رونق گردشگری دریایی مستلزم ایجاد زیرساخت‌های لازم و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است که با تقویت زیرساخت‌ها به زودی شاهد ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهیم بود.

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزیره هرمز

بناوند جزیره هرمز را یکی از ظرفیت‌های مهم جذب گردشگر در آب‌های خلیج فارس دانست و گفت: در این جزیره طی سال‌های اخیر زیرساخت‌های گردشگری مناسبی به ویژه در زمینه اقامتی ایجاد شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، یادآور شد: این جزیره دارای ۱۵ اقامتگاه بوم گردی و  یک هتل است.

وی با اشاره به اینکه به زودی یک متل در جزیره هرمز افتتاح خواهد شد، بیان داشت: همچنین عملیات ساخت دو هتل دیگر و یک واحد اقامتگاه بوم گردی در جزیره با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود از ساخت یک مجتمع گردشگری با تمام امکانات رفاهی، پذیرایی و تفریحی در جزیره هرمز با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و گفت: این پروژه نیز در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه دو مجتمع گردشگری نیز در این جزیره آماده افتتاح هستند، عنوان کرد: مجتمع گردشگری آرین به دلیل مشکلات در برق‌رسانی تاکنون به بهره‌برداری نرسیده بود که با قول مساعد وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امیدواریم این مجتمع تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار