۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰

افتتاح پارک آبی بندرعباس تا پایان امسال

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، گفت: در صورت اعطای تسهیلات لازم به سرمایه گذار بخش خصوصی تا پایان سال جاری، پارک آبی بندر عباس به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری شهر ساحلی بندر عباس  و منطقه خلیج فارس افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۹

افتتاح پارک آبی بندرعباس تا پایان امسال

سهراب بناوند در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه پروژه احداث پارک آبی بندر عباس با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است، اظهار داشت: به این منظور تسهیلات بانکی در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، گفت: در صورت اعطای تسهیلات لازم به سرمایه گذار بخش خصوصی تا پایان سال جاری، پارک آبی بندر عباس به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری شهر ساحلی بندر عباس  و منطقه خلیج فارس افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: چندی پیش با حضور معاون امور اقتصادی استانداری و جمعی از مدیران استان مشکلات پروژه پارک آبی بندرعباس بررسی و پیگیری شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، یادآور شد: طی این بازدید معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان، خواستار همکاری لازم برای سرعت بخشی به زیرساخت‌ها ازجمله برق‌رسانی و رمپ پروژه گردشگری پارک آبی شد.

بناوند با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود این پروژه بااعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال جاری به بهره‌برداری رسد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: امیدواریم مابقی اعتبار از محل منابع و تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار گیرد.

به گفته وی، پارک آبی بندرعباس با مساحت ۲۶ هزار مترمربع یکی از پروژه‌های بزرگ گردشگری در بندرعباس است که دارای رودخانه آرام، دریاچه خروشان، دریاچه کودکان، انواع سرسره با ارتفاع‌های از ۲۱ متر تا ۱۴ متر  است.

بناوند با اشاره به اینکه این پروژه در غالب دو مجموعه VIP و اصلی در طراحی مجموعه پیش بینی شده است، تصریح کرد: تمامی اجزا، فضا‌های داخلی و امکانات مورد استفاده در هماهنگی کامل در جهت ایجاد یک تم پارک استثنائی طراحی و اجرا شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه ایده اصلی مجموعه به شکل  قلعه سحرآمیز در واقع بازنگری فانتزی از قلعه‌های منطقه جنوبی ایران است، تاکید کرد:  همچنین از آفتاب سوزان بندر عباس به عنوان بهترین فرصت جهت احداث اولین پارک آبی روباز آبی کشور استفاده بهینه شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، اظهار داشت: بدون شک با بهره‌برداری از پارک آبی بندر عباس شاهد توسعه ظرفیت‌های گردشگری در منطقه خلیج فارس و به دنبال آن افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی بیشتر به بندر عباس خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار