۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

۷۶ محموله ال ان جی آمریکا در راه اروپا هستند

۷۶ محموله ال ان جی آمریکا در راه اروپا هستند
سرمای اروپا باعث شده است که توجه ناوگان محموله‌های گاز طبیعی مایع ایالات متحده به سوی این منطقه جلب شود، منطقه‌ای که بحران انرژی در آن قیمت گاز را به رکورد جدیدی رسانده است.
کد خبر: ۹۱۷۴۸

به گزارش مانا به نقل از بلومبرگ، در شمال اروپا که با کمبود منابع انرژی و نیز کاهش صادرات گاز روسیه به این منطقه رو به روست، قیمت گاز به ۵۷.۵۴ دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیایی رسیده است.

این قیمت دست کم ۲۴ دلار از قیمت فروش همان گاز در آسیا بیشتر است و نسبت به قیمت فروش گاز بر اساس شاخص هنری هاب ایالات متحده هم ۱۴ برابر بیشتر است.

بر اساس داده‌های کشتیرانی‌ها که بلومبرگ جمع کرده است بیش از ۷۶ محموله ال ان جی در حال حمل به سوی اروپا هستند و ۱۰ ال ان جی بر جمعاً ۱.۶ میلیون متر مکعب سوخت گرمایشی و نیروگاهی را به مقصد اروپا حمل می‌کنند.

۳۰ ال ان جی بر دیگر نیز جمعاً ۳.۳ میلیون متر مکعب ال ان جی را از اقیانوس اطلس به سمت اروپا می‌برند. تقریباً یک سوم این محموله‌ها از ترمینال ال ان جی سابین پس در لوئیزیانا متعلق به شرکت چینری انرژی می‌آیند.

گزارش‌ها حاکی است که ترمینال‌های ال ان جی ایالات متحده با بیشترین ظرفیت کار می‌کنند. پیشتر آسیا بزرگترین مقصد محموله‌های ال ان جی آمریکا بوده، اما حالا مسیر این محموله‌ها به سمت اروپا تغییر داده شده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار