۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

تولید میگو پرورشی بوشهر به ۴۵ هزار تن در سال افزایش می‌یابد

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به افزایش محصولات آبزیان در استان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی، تولید محصولات آبزیان در استان بوشهر از ۸۷ هزار تُن در سال جاری، به ۱۷۰ هزار تُن در افق ۱۴۰۴ افزایش می‌یابد که ۴۵ هزار تُن آن به تولید میگو پرورشی اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۱۷۱۳

تولید میگو پرورشی بوشهر به ۴۵ هزار تن در سال افزایش می‌یابد

علی بازدار در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر را پرورش آبزیان از جمله میگو دانست و اظهار داشت: توجه به طرح‌های پرورش میگو یکی از محور‌های مهم توسعه اقتصادی استان بوشهر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نشست‌های متعددی برای چگونگی واگذاری اراضی پرورش میگو برگزار شده است خاطر نشان کرد: همانگونه که استاندار بوشهر بر بهره‌مندی جوانان ساکن در مناطق حاشیه طرح‌های پرورش میگو تأکید دارند سعی می‌شود تا سرمایه و نیروی کار مردم همین مناطق به توسعه طرح‌های پرورش میگو سوق داده شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تهیه مقدمات لازم برای واگذاری سه مجتمع پرورش میگو به مساحت دو هزار و ۶۰۰ هکتار در استان خبر داد و گفت: این اراضی در راستای مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان بوشهر به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

بازدار از اراضی ساحلی شیف غربی، دیلم شمالی و رمله به عنوان مناطق مد نظر اجرای طرح‌های پرورش میگو نام برد و گفت: در شیف غربی و دیلم شمالی عمدتاً اراضی با مساحت ۱۰ هکتار به سرمایه‌گذاران خرد واگذار می‌شود و مجتمع پرورش میگو رمله نیز در اختیار سرمایه‌گذاران کلان در قالب شرکت‌های سهامی عام قرار می‌گیرد تا بخشی از مردم استان نیز از سهام این شرکت‌ها بهره‌مند شوند.

وی افزود: تلاش می‌شود تا برای تولید در این مجتمع‌های پرورش میگو از روش متراکم پر‌بازده استفاده شود و هر طرح نیز از یک مرکز تولید بچه میگو برای امکان تولید دو بار در سال بهره‌مند شود.

مطابق برنامه سند تحول جهاد کشاورزی، شیلات بوشهر مکلف است تولیدات خود را از ۸۷ هزار تُن در سال جاری، به ۱۷۰ هزار تُن در افق ۱۴۰۴ برساند که ۴۵ هزار تُن آن به تولید میگوی پرورشی اختصاص دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار