۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

حمله سایبری به شرکت کشتیرانی CMA CGM

شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM اعلام کرد که هدف حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات برخی از مشتریان به سرقت رفته است.
کد خبر: ۹۱۷۱۱

به گزارش مانا به نقل از پایگاه خبری امنیت فنّاوری اطلاعات، شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM مورد حمله سایبری قرار گرفت. این شرکت چندماه پیش و همچنین سال گذشته نیز هدف قرار گرفته بود که در اثر آن، زیرساخت‌های فنّاوری اطلاعات شرکت از کار افتاد؛ اما اخیراً در حمله سایبری به این شرکت، اطلاعات مشتریان به خطر افتاده است.

طبق ادعای شرکت، این حمله تأثیری بر عملکرد آنان نداشته است. این شرکت کشتیرانی در اطلاعیه‌ای گفت: «نشت اطلاعات شامل؛ نام و نام خانوادگی، کارفرما، موقعیت، آدرس ایمیل و شماره تلفن است. تیم‌های فنّاوری اطلاعات ما بلافاصله وصله‌های امنیتی را توسعه داده و نصب کرده‌اند.»

حمله سایبری به شرکت کشتیرانی CMA CGM

این شرکت از مشتریان خود خواست در به اشتراک نگذاشتن رمز عبور حساب یا هر اطلاعات شخصی دیگری، بررسی صحت ایمیلی که از آن‌ها می‌خواهد تا وارد پلتفرم‌های شرکت شوند و مخصوصاً درخواست بازنشانی رمز عبور دقت کنند. مشتریان باید سطح امنیتی دسترسی به‌ حساب‌های خود را تقویت کنند و مراقب هرگونه فعالیت مشکوک باشند.

شرکت CMA CGM هیچ جزئیات دیگری درباره این حمله سایبری فاش نکرده است. 

تقریباً یک سال پیش، شرکت فوق، مورد حمله باج‌افزاری قرار گرفت که سرورهای جانبی را تحت تأثیر قرار داده بود.

شرکت کشتیرانی CMA CGM یک شرکت حمل‌و‌نقل کانتینری فرانسوی است که به بیش از ۴۲۰ بندر در سراسر جهان در پنج قاره خدمات‌رسانی می‌کند. این گروه، با پشتیبانی ناوگانی متشکل از ۵۴۵ کشتی در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۲۱ میلیون کانتینر را حمل کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار