۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰

حال نه چندان خوش تانکر‌های نفتی در سال ۲۰۲۱

صنعت حمل و نقل تانکر‌های نفتی در سال ۲۰۲۱ حال چندان مساعدی نداشت، اما کارشناسان امیدوارند در سال ۲۰۲۲ کفۀ ترازو تا حدودی به نفع این صنعت سنگینی کند.
کد خبر: ۹۱۷۰۹

حال نه چندان خوش تانکر‌های نفتی در سال ۲۰۲۱
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ به گفته کارشناسان شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی (MSI) در‌آمد تانکر‌های نفتی را در سال ۲۰۲۱ نسبت به انواع بخش‌های حمل‌و‌نقلی پایین‌تر بود و در‌آمد چندانی نصیب مالکان نفتکش‌ها نکرد.

کارشناسان در حالی انتظار بهبود در صنعت حمل‌و‌نقل کانتینری را دارند که نوع جدید ویروس کرونا تمامی دنیا به ویژه حمل‌و‌نقل دریایی را تهدید می‌کند.

براساس ارزیابی‌های انجام شده تقاضا برای کشتی‌های بزرگ نفتکش در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال‌های قبل  به حدود نصف کاهش یافته است.

از سوی دیگر کمیتۀ حفاظت از محیط زیست دریایی سازمان بین‌المللی دریانوردی (MEPC) در مورد کاهش شدت کربن توسط نفتکش‌ها هشدار داده تا نسبت به رعایت هرچه بیشتر سوخت‌های کم سولفور یا نصب اسکرابر اقدام کنند.

کارشناسان  شرکت MSI در پایان پیش‌بینی کردند در سال ۲۰۲۲ وضعیت تغییر کرده و شرایط برای فعالیت کشتی‌های نفتکش مساعد شود که آن هم به افزایش بهای نفت و تقاضا برای نفتکش‌ها بستگی دارد. ارزیابی این است که حداقل تقاضا برای کشتی‌های نفتکش بین چهار تا پنج درصد افزایش یابد.

اما نمی‌توان به یک ارزیابی درست رسید چرا‌که ممکن است بازار نفت با مازاد تولید و عرضه مواجه شود و نوسان قیمت نفت مشکلی از مشکلات نفتکش‌ها حل نکند. در چنین شرایطی تقاضای کمتر در کنار عرضۀ بیشتر می‌تواند قیمت نفت را پایین بیاورد. به هرحال امیدواریم که بازار نفت از صنعت حمل‌و‌نقل تانکر‌های نفتی حمایت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار