۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

رضایت جامعۀ دریایی از آموزش آنلاین در دوران کرونا

جامعۀ دریایی ضمن اظهار رضایت از شیوۀ آموزش آنلاین به عنوان یک ضرورت در دوران کرونا خواستار ادامه این روش در سال‌های آینده با کسب تجربه از دو سال گذشته شدند. در این میان برخی از آنان برگزاری آموزش آنلاین و حضوری را پیشنهاد کردند.
کد خبر: ۹۱۷۰۵

رضایت جامعۀ دریایی از آموزش آنلاین در دوران کرونا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر‌اساس یافته‌های تحقیقاتی شرکت Marine Learning Systems سیستم آموزش آنلاین باعث شده تا در بودجه‌های آموزشی صرفه‌جویی مناسبی به عمل آمده و آموزش کاربران با اُفت تحصیلی مواجه نشود.

در ادامۀ این گزارش آمده است در ۲۰ ماه گذشته چالش‌های بی‌سابقه‌ای در آموزش دریانوردی مشاهده شده است که تلاش‌های جامعه جهانی دریایی باعث شد این آموزش کمتر تحت تأثیر همه‌گیری کووید ۱۹ قرار گیرد، زیرا آموزش آنلاین علی‌رغم تمامی مشکلات در این مسیر با پشت سر گذاشتن چالش‌ها و مشکلات به راه خود ادامه داد.

در نظر‌سنجی صورت گرفته مربیان آموزشی، مدیران مراکز آموزش دریایی، مدیران خطوط کشتیرانی، مالکان کشتی و اساتید مراکز آموزشی رضایت کامل خود را از برگزاری کلاس‌های آنلاین اعلام کردند.

در ادامه این گزارش آمده است اینک پس از گذشت بیش از دو سال از همه‌گیری کرونا مربیان آموزشی در صنعت دریایی و مسئولان مراکز آموزش دریایی به این نتیجه رسیدند که آموزش آنلاین شیوه مناسبی برای آموزش نیروی انسانی در دوران کرونا بود که می‌تواند برای سال‌های آینده ادامه داشته باشد.

"Murray Goldberg" مدیر‌عامل شرکت Marine Learning Systems در زمینه نتایج حاصله از تحقیقات انجام شده می‌گوید بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد نکات قابل توجهی در روش‌های آموزش آنلاین طی دو سال اخیر وجود داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به بودجه آموزشی اشاره کرد، بدین گونه که کلاس‌های حضوری با ۳۰ درصد صرفه جویی در منابع مالی همراه بوده که این رقم در برخی کشور‌ها به ۵۰ درصد نیز می‌رسد.

وی تاکید کرد: صرفه جویی در زمان نیز از جمله مواردی است که شرکت کنندگان در نظرسنجی به آن اشاره کرده‌اند.

در این ارتباط علی‌رغم دشواری آموزش حضوری بسیاری مؤسسات سعی کردند روش‌های آموزش حضوری و آنلاین را ادغام کنند که مورد تایید ۸۵ درصد اپراتور‌هایی است که در نظر‌سنجی ما شرکت کردند.

آنان معتقدند آموزش چهره به چهره همزمان با آموزش آنلاین می‌تواند تأثیرات متقابل خود را بر آموزش دریایی بگذارد و پیشنهاد دادند این شیوه در سال آینده نیز ادامه یابد.

وی یاد‌آور شد: بررسی‌های بیشتر آماری حاکی از آن است که ۸۰ درصد مراکز آموزش دریایی از شیوۀ آموزش آنلاین استفاده کردند، اما به آموزش حضوری نیز توجه لازم را نشان داده‌اند.

در پاسخ به پرسش که آیا همه‌گیری کووید ۱۹ توانسته بر شیوۀ آموزش دریایی تأثیر منفی بگذارد باید بگویم  که آسیب پذیری آموزش دریایی از محل ویروس کرونا آنچنان نیست که بتواند جلوی آموزش دریایی را بگیرد چرا‌که بیش از ۷۵ درصد اپراتور‌ها  اعلام کردند تمامی موارد و موضوعات آموزش‌های حضوری را به آنلاین منتقل کرده‌اند که باعث صرفه جویی شده است. ۶۰  درصد از اپراتور‌ها نیز اعلام کردند آموزش دریایی باعث عقب ماندگی درسی نیرو‌های دریانورد نشده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار