۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸

تست کرونا 1900 سرنشین کشتی ها در بندر امام خمینی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام تست کرونا(PCR) یک هزارو 900 خدمه کشتی های ورودی به بندر امام خمینی در یک هفته اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۸۷

دکتر محمدحسین سرمست شوشتری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: خدمه این کشتی‌ها از ملیت های اماراتی، هندی و قطری بودند که تست گرفته شد وهمگی آنها منفی بودند ضمن آنکه مابقی افراد نیز کارت واکسن و گواهی تست منفی کرونا همراه داشتند.

وی با اشاره به ورود سویه اومیکرون به کشور و ضرورت نظارت ها و کنترل های بهداشتی در مرزهای دریایی خوزستان افزود: خدمه کشتی های خارجی ورودی به بنادر استان در فاصله 15مایلی اسکله ها مورد تست کرونا قرار می گیرند و در صورت احراز آلودگی ، کشتی ایزوله می شود.

سرمست شوشتری افزود: هیچ یک از خدمه و سرنشین کشتی های خارجی حق خروج از کشتی را ندارند.

وی به افزایش شمار آزمایشگاه ها و مراکز قرنطینه در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان با هدف مهار و کنترل سویه اومیکرون اظهار داشت:تاکنون مورد مشکوک از ابتلا به اومیکرون در مناطق ساحلی و بندری خوزستان مشاهده نشده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود:رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مناطق ساحلی و بندری استان ضروری است چون خطرات شیوع کرونا جدی است.

سرمست شوشتری افزود:بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا ، مناطق ساحلی استان همچنان در قرنطینه هستند و ورود گردشگر به این مناطق همچنان ممنوع است.

از دو هفته اخیر همه مناطق ساحلی خوزستان در وضعیت آبی کرونایی بوده اند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار