۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

تشکیل صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه ۱۹۰هزار میلیارد ریالی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل و راه‌اندازی صندوق توسعه حمل‌ونقل کشور با سرمایه اولیه ۱۹۰ هزار میلیارد ریال از دارایی‌های دولت که در اختیار وزارت راه و شهرسازی، گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های پیشران حمل‌ونقل از طریق منابع این صندوق از اقدامات در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۱۶۷۳

تشکیل صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه ۱۹۰هزار میلیارد ریالی

به گزارش مانا از وزارت راه و شهرسازی «رستم قاسمی» در پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته حمل‌ونقل گفت: روزها، هفته‌ها و ایام سرنوشت سازی در تاریخ تحولات صنعت حمل‌ونقل کشورمان بوده‌اند که نقشی تعیین‌کننده در شکل‌گیری و انسجام شبکه حمل‌ونقل کشور داشته‌اند. ۲۶ آذر در زمره چنین ایامی است و هر سال این روز یادآور صدور فرمان تاریخی امام راحل (ره) در سال ۱۳۶۲ در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور و تخلیه هر چه سریع‌تر بنادر به منظور اطمینان دادن به مردم و تامین مایحتاج عمومی آنان است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: بدون تردید توسعه زیرساخت، نگهداری از آن‌ها و حمل‌ونقل کارآمد به عنوان محور توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور، حاصل همت تلاشگرانی است که در سخت‌ترین لحظات و شرایط با اهتمام خود، از هیچ کوششی فروگذار نبوده و مصداق بارز آن مجاهدت عاشقان و ایثارگران عرصه حمل‌ونقل کشور در لبیک به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی بود که روز حمل و نقل و رانندگان را رقم زدند.

قاسمی افزود: امروز که سی‌وهشتمین سالگرد آن تصمیم سرنوشت ساز را گرامی می‌داریم؛ بر خود می‌بالیم که به سمت استفاده بهینه از توانمندی‌ها و مدیریت منابع برای توسعه حوزه‌های حمل‌ونقل در کشور حرکت می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تشکیل و راه‌اندازی صندوق توسعه حمل‌ونقل کشور با سرمایه اولیه یکصد و نود هزار میلیارد ریال از دارایی‌های دولت که در اختیار وزارت راه و شهرسازی، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه و وابسته به آن قرار دارد، نوید بخش تعالی و ارتقا در انجام مأموریت‌های محوله در این حوزه است.

وی گفت: نهضت جامع حمل‌ونقل با تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل و نقشه راه عملیاتی سازی آن مبتنی بر زمان‌بندی مشخص، تدوین نقشه راه بهبود کیفیت ناوگان حمل‌ونقل در چهار بخش، تدوین نقشه اقدام کریدورهای بین‌المللی و هاب‌های لجستیکی، تدوین برنامه عملیاتی برای کاهش تلفات با افزایش ایمنی راه‌های کشور و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام راه روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر راه وشهرسازی افزود: تعیین تکلیف پروژه‌های پیشران حمل‌ونقل شامل احصاء و تدوین برنامه زمانبندی پروژه‌ها، تدوین راهکارهای جذب سرمایه‌گذار مردمی در طرح‌های حمل‌ونقلی و مسکن، معرفی طرح‌های آزادراه‌ها و طرح‌های ریلی و دعوت از سرمایه‌گذاران برای مشارکت، استفاده از منابع مالی و اموال دستگاه‌های تابعه برای تامین مالی طرح‌های اولویت‌دار حمل‌ونقل از طریق صندوق توسعه حمل‌ونقل از اقدامات در حال پیگیری در این حوزه است و رشد و پیشرفت اقتصادی کشور همواره در گرو استفاده مطلوب از حداکثر توان بالقوه بخش‌های مختلف تجاری و صنعتی خصوصا حمل‌ونقل کشور است.

وی افزود: هفته حمل‌ونقل فرصتی گرانمایه برای بازنگری نیازها، بررسی چالش‌ها، قوت‌ها و مشکلات توسعه صنعت حمل‌ونقل به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار