۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶

اجرای هفت طرح پژوهشی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: هفت طرح پژوهشی در زمینه نانو، فنّاوری و مدل سازی در این دانشگاه در حال اجراست.
کد خبر: ۹۱۶۴۹

اجرای هفت طرح پژوهشی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر


حسین ذوالقرنین در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: شناسایی و به کارگیری روش نوین تثبیت فلزات سنگین در خاک‌های آلوده با مشارکت پالایشگاه نفت آبادان، ظرفیت‌های توسعه گردشگری ساحلی در استان خوزستان از جمله طرح‌های پژوهشی در دست در این دانشگاه است.

معاون پژوهشی و فنّاوری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به اجرای طرح بهبود عملکرد مبدل‌های حرارتی نیروگاه‌ها و سد‌ها با مشارکت سازمان آب و برق خوزستان و طرح عایق‌های پایه نانو در شناور‌ها و کشتی‌های تجاری با مشارکت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: دو طرح پژوهشی این دانشگاه از سوی وزارت علوم پذیرفته شدند.

ذوالقرنین به برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و اشتغال دانشجویی اشاره کرد و افزود: از سال ۹۶ تا ۹۹ ضمن برگزاری دوره‌های مهارت آموزی، اشتغال دانشجویان نیز رصد شده و ۲۱ نفر از دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی در شرکت کشتی سازی بحرگان و واحد پتروشیمی و کشاورزی عصرنو شرق آسیا مشغول به کار شدند.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر همه ساله به عنوان دبیرخانه ستاد برگزاری هفته پژوهشی در شهر‌های آبادان و خرمشهر تعیین می‌شود.    

حدود سه هزار دانشجو در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر بزرگترین و معتبرترین دانشگاه تخصصی در علوم دریا در جنوب غرب کشور محسوب می‌شود.

تعدادی از دانشجویان عراقی در این دانشگاه که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است مشغول تحصیل هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار