۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴

هوای شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت ناسالم

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: هوای شهر‌های ساحلی شادگان، ماهشهر و آبادان به علت افزایش غلظت آلودگی در وضعیت ناسالم قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۶۴۱

هوای شهر‌های ساحلی خوزستان در وضعیت ناسالم

به گزارش خبرنگار مانا، براساس اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست، شاخص کیفیت هوای این شهر‌ها به علت افزایش غلظت آلودگی و نشست هوا در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفت.

شاخص کیفیت هوای شهر‌های شادگان، ماهشهر و آبادان در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

شاخص کیفیت هوای شادگان ۱۴۱، آبادان ۱۳۲ و ماهشهر ۱۲۹ در وضعیت نارنجی است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با توجه شرایط ناسالم هوا، از گروه‌های حساس از جمله افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی مانند آسم و آلرژی، قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان در شهر‌های ساحلی خوزستان خواسته است حتی المقدور در فضای آزاد قرار نگیرند و کمتر از منازل خارج شوند.

در پاییز امسال در شهر‌های ساحلی خوزستان به علت نبود بارش و متراکم شدن آلاینده‌ها در لایه‌های پایین جو، هوای این شهر‌ها بار‌ها در شرایط ناسالم برای گروه‌های سنی قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار